וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המו"מ על שליט: "מתווכים מאירופה יגיעו לקהיר"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

28.7.2010 / 11:08

לפי דיווח בעיתון מצרי, המתווך הגרמני ושליח מיוחד של נשיא צרפת יבקרו בקרוב בבירת מצרים, בניסיון להסיר את המכשולים המונעים השלמת עסקה לשחרור החייל החטוף

העיתון המצרי "אל מסריון" דיווח היום (רביעי) כי המתווך הגרמני במשא ומתן לשחרור החייל החטוף גלעד שליט ושליח מיוחד של נשיא צרפת יגיעו בקרוב למצרים, במאמץ להסיר את המכשולים המונעים השלמת עסקת חילופין בין ישראל חמאס. לפי הדיווח, השניים צפויים לבקר גם בסוריה ובישראל.

עוד דיווח העיתון, כי בתקופה האחרונה קיימה מצרים מגעים אינטנסיביים עם גרמניה וצרפת במטרה לקדם הסכם לשחרורו של שליט ולהתגבר על המכשולים העומדים בפני הצדדים.

לפי הדיווח, קהיר עדכנה את ברלין ופריז שאין כל שינוי בעמדת חמאס בכל הנוגע לרשימת האסירים שהוא דורש לשחרר בעסקה. גורמים המוגדרים מהימנים אמרו עוד לעיתון, כי הם מעריכים שבקרוב יגיעו לקהיר בכירים ישראלים כדי לזרז את גיבוש העסקה.

לפני כשבועיים דיווח העיתון כי מצרים, חמאס וארה"ב מנהלות בימים אלו מגעים במטרה לאפשר לנשיאי ארה"ב לשעבר ביל קלינטון וג'ימי קרטר לבקר ברצועת עזה. על פי הדיווח, שני הנשיאים לשעבר צפויים לדון עם בכירי חמאס ברצועה בשורה של נושאים, ובראשם עסקת שליט. מועד הביקור טרם נקבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully