וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

18 שנות מאסר לאסיר משוחרר שדקר למוות חייל

28.7.2010 / 10:25

ווג'ה מינליק, צעיר מראשון לציון שריצה בעבר עונש מאסר על עבירות רכוש, דקר למוות את סמל אורי חן במהלך ויכוח שפרץ בין השניים לפני עשרה חודשים. אביו של החייל המנוח: "ווג'ה הוא מפלצת, פצצה מתקתקת שהולכת על שתיים"

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכה: גדי וינסטוק)

בית המשפט המחוזי בפתח תקווה גזר הבוקר (רביעי) 18 שנות מאסר ועוד תשעה חודשים על ווג'ה מינליק, בן 21 מראשון לציון, שהודה והורשע בהריגת החייל סמל אורי חן, בן 20. מינליק הורשע בכך שבספטמבר אשתקד הוא דקר למוות את חן במהלך ויכוח בעיר, ולאחר מכן נמלט מהמקום. כתוצאה מהדקירה איבד חן כמות דם רבה ומת כעבור מספר שעות.

"הרעה החולה של אלימות בחברה בישראל אוכלת בנו בכל פה", כתב השופט זכריה כספי בגזר הדין. "בראשית כל שבוע שומעים על נדקרי הבילויים בסוף השבוע והרשימה ארוכה. התגובה על מעשים כאלה צריכה להיות קשה. אם נכשלנו בחינוך אין אלא לעשות את הנדרש באכיפת החוק". השופט הוסיף כי "מדובר במעשה אלימות קיצוני והאינטרס הציבורי דורש החמרה בענישה".

השופט גזר על ווג'ה 16 שנות מאסר בגין ההריגה, שנתיים מאסר בגין עבירות של החזקת סכין ותשעה חודשים נוספים שהוטלו עליו בעקבות הפעלת מאסר על תנאי שנגזר עליו בעבר. בעבר הורשע ווג'ה שש פעמים בעבירות רכוש. מינליק דקר את החייל כשלושה שבועות לאחר שסיים לרצות מאסר על עבירות רכוש.

טוני חן אביו של אורי אמר לאחר מתן גזר הדין כי "ווג'ה הוא מפלצת. פצצה מתקתקת שהולכת על שתיים. אם הוא היה מקבל עונש מאסר נמוך יותר, אני מאמין שהיו לו קורבנות נוספים. הוא רוצח פשוט רוצח. הוא רצח את הבן שלי בדם קר". האב הוסיף שכל עונש שהיה מושת על מילניק לא יחזיר את בנו לחיים. "זה ילד שלא הגשים את חלומותיו ואת כישרונו. בית המשפט אמר את דברו בכל הנוגע לאלימות והסכינאות שבמדינה שלנו. זו רעה חולה".

האם גילי חן אמרה כי ייתכן שאם היו גוזרים על מינליק בעבר עונשים ארוכים יותר, הוא לא היה הורג את בנה. "זה שלא מוצה עמו הדין בפעמים הקודמות, בעונשים קצרים שלא חינכו אותו והוא יצא כמו פצצה מתקתקת אל הרחובות – כנראה שהראשון שנפגש איתו כשלושה שבועות לאחר שהשתחרר הוא אורי והוא נעץ את הסכין בבטן שלו בלי להניד עפעף".

לפי כתב האישום שהוגש באוקטובר אשתקד נגד מינליק, הוא הגיע סמוך לשעה 2:00 בלילה למתחם בית ספר חביב בראשון לציון והצטרף למספר צעירים שהיו במקום. בתוך מספר דקות התפתח ויכוח בין מינליק לחן ואז שלף מינליק סכין קפיצית בעלת להב באורך 10 וחצי סנטימטרים ודקר את חן פעם אחת בבטנו ולאחר מכן נמלט מהמקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully