וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ואבו מאזן נפגשו בחשאי בירדן?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

28.7.2010 / 8:47

לפי דיווח באתר אינטרנט ערבי, יו"ר הרשות הפלסטינית נכח בפגישה שקיימו אתמול בעמאן ראש הממשלה והמלך עבדאללה. גורמים בירדן: "השלושה דנו בדרך שתביא לפתיחת משא ומתן ישיר בין הצדדים". גורמים בי-ם הכחישו את הדיווח

רויטרס

(צילום: רויטרס)

האם ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אתמול בעמאן בחשאי גם עם יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן? אתר החדשות הפלסטיני "קודס-נט" דיווח היום (רביעי) כי עבדאללה מלך ירדן הצליח לשכנע את אבו מאזן להיפגש אף הוא עם נתניהו, ולכן התקיימה אתמול פגישה בין השניים בנוכחות המלך עבדאללה. על פי הדיווח, הפגישה הייתה "חיובית וקונסטרוקטיבית". עם זאת, גורמים בירושלים הכחישו הבוקר את הדיווח.

מקורות ירדניים המוגדרים "המהימנים" מסרו לעיתון כי לאחר שהמלך עבדאללה הצליח לשכנע את אבו מאזן להיפגש עם נתניהו, הוא התקשר בדחיפות לראש הממשלה וקרא לו להגיע לעמאן על מנת להיפגש עם נתניהו. "בסופו של דבר התקיימה פגישה משולשת שארכה כשעתיים, במהלכה דנו השלושה בדרך שתביא לפתיחת משא ומתן ישיר", טענו המקורות.

במקביל, אמר היום אבו מאזן לעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון כי לא חל שינוי בעמדה הפלסטינית בכל הנוגע למעבר משיחות הקרבה למשא ומתן ישיר. "על ישראל להפסיק את הבנייה בהתנחלויות ולהסכים לעקרון הנסיגה לגבולות 67' כבסיס לשיחות", הצהיר יו"ר הרשות. הוא הוסיף וציין כי הוא מחכה לשמוע מה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו לעבדאללה מלך ירדן בפגישתם אתמול.

מחר צפויה להתכנס בקהיר ועדת המעקב של הליגה הערבית כדי לדון בשיחות הקרבה בין ישראל לפלסטינים ובדרישתו של נשיא ארה"ב ברק אובמה שהצדדים יעברו למשא ומתן ישיר. בישיבה צפוי להשתתף גם יו"ר הרשות אבו מאזן שיאמר למשתתפים שלא הושגה שום התקדמות בשיחות הקרבה וכי הוא דורש שהמעבר למגעים ישירים יבוא בד בבד עם התקדמות בסוגיות הביטחון והגבולות. הוא צפוי לדרוש מהליגה הערבית תמיכה בעמדתו לפיה על ישראל להמשיך בהקפאת הבנייה בהתנחלויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully