וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם צבאי אישר: נמצאו שרידי גופות מהמסוק

28.7.2010 / 14:09

כוחות חילוץ רומנים הצליחו לאתר שרידי גופות מהתרסקות מסוק היסעור הצה"לי בהרי הקרפט. השרידים יועברו לביה"ח לזיהוי אנשי הרבנות הצבאית. יחידת 669 ממשיכה לפעול במקום

דובר צה"ל

(צילום: דו"צ ורויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: רועי כ"ץ)

גורם צבאי אישר בצהרים (רביעי) כי צוותי חילוץ רומנים איתרו שרידי גופות באזור התרסקות מסוק צה"ל בדרום הרי הקרפטים ברומניה. שרידי הגופות יועברו לבית החולים בעיר ברשוב ושם ייבדקו על ידי אנשי הרבנות הצבאית לשם זיהוי סופי של החללים.

שלושה מסוקי יסעור, ובהם צוותים של יחידת החילוץ 669, הגיעו הבוקר לאזור התרסקות, כדי להתחיל בחילוץ גופות ההרוגים. בנוסף לצוותי יחידת החילוץ של חיל האוויר 669, נמצאים על המסוקים צוות כלבנים של יחידת עוקץ וכן נציגי הרבנות הצבאית.

שגריר ישראל ברומניה סיפר כי "צוות מצומצם של מומחים יצא בשעה שש בבוקר לאיזור ההתרסקות. כעת אנו ממתינים לשמוע מהם מה קורה שם. הם צריכים למסור לנו תמונת מצב מדויקת לגבי מצב הגופות והיסעורים אמורים להביא משם את מה שצריך". אורן הוסיף בראיון לגל"צ , כי אתמול הגיעו לרומניה מומחים בנושא מישראל וכי חלקם יצאו לשטח. לדבריו, "אנחנו לא יודעים כמה זמן ייקח תהליך הזיהוי, אך לא סביר שיהיה קצר".

נמצאה הקופסא השחורה

צוותי חילוץ ברומניה מצאו אתמול את הקופסה השחורה של מסוק היסעור שהתרסק. מצה"ל נמסר, כי הקופסה נמצאה באזור ההתרסקות וכי פענוחה יאפשר לשפוך אור על נסיבות האירוע.

על פי תחקיר ראשוני, מעריכים בצה"ל היא שהתרסקות מסוק היסעור ברומניה נגרמה בעקבות ראות לקויה או טעות אנוש, ולא בשל כשל טכני. עם זאת, נבדקות גם אפשרויות נוספות. בחיל האוויר ציינו כי קשה ומוקדם מידי לקבוע את הסיבה לתאונה, וכי יש להמתין לתום חקירת האירוע. עוד אמרו בחיל האוויר כי לא היתה כל תקלה טכנית במסוק טרם המראתו, וכי הוא המריא על פי כל הנהלים.

התאונה האווירית אירעה שלשום סמוך לשעה 16:20 שעון ישראל, אז אבד הקשר עם מסוק היסעור שטס במבנה של זוג במסגרת אימון משותף עם חיל האוויר הרומני. המסוק התרסק כשעליו שישה אנשי חיל האוויר וחייל רומני נוסף. ששת הישראלים שנהרגו באסון הם: סא"ל אבנר גולדמן, בן 48 ממודיעין, סא"ל דניאל שיפנבאור, ראש ענף בקרייה שהיה מוצב במסוק בהצבת חירום, בן 43 ממושב קידרון, רס"ן יהל קשת, בן 33 מחצרים, רס"ן ליאור שי, סגן מפקד הטייסת השני, בן 28 מתל נוף, סגן ניר לקריף, 25 מתל נוף ורב סמל אורן כהן, בן 24 מרחובות.

(עדכון ראשון: 8:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully