וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיצי, שובי הביתה

ריבי מאיר וריני חביב-עמירן

28.7.2010 / 0:01

החתולה מתעקשת לצאת מהבית? החתול שלכם מתנסה בקפיצות מגובה? צמד המומחיות שלנו לטיפול התנהגותי לחתולים מוצא לכם פתרונות

שלום, יש לי חתול ג'ינג'י והוא נכנס לכל מיני מקומות מאוד צרים ועולה על רהיטים גבוהים. אני מפחד שהוא יתקע בפנים, כי למשל מאותם רהיטים הוא לא תמיד מצליח לרדת עד אשר אני מסייע לו. מה לעשות?

אחד הצרכים החשובים ביותר לחתולים הוא טיפוס למקומות גבוהים. בחצר, מדובר בטיפוס על עצים. מנגד, אצל חתולים המתגוררים בבית קיים אותו צורך בדיוק. לכן, יש חשיבות רבה לאפשר להם עליה למקומות גבוהים ע"י טיפוס ממשי כמו בעזרת מדפים מדורגים אשר מרופדים בשטיחון המיועד לגירוד ועוד שפע של רעיונות אשר ניתן לראות למשל באתר המעולה הזה:

כניסה למקומות צרים גם כן מאוד חשובה לסיפוק צורך התנהגותי חיוני של חתולים, בדיוק מאותן סיבות. לכן חשוב לאפשר לחתולך להכנס לכל המקומות אליהם הוא נכנס ועולה בביתך, אבל החלף את אלו אשר נראים לך מסוכנים בכאלה בטוחים יותר . למשל, רכוש לו או הרכב ממספר קרטונים מנהרה ארוכה עם פתחים.

זכור כי החתולים זקוקים לגובה ולמקומות צרים, גם כדי להשיג "צייד" (כלומר את המשחקונים האהובים עליהם או חטיפים המיועדים לחתולים) וגם כדי לגרד, ובכך לסמן בריחותיהם את האזור, אבל לא רק – כך הם צופים בנעשה בבית ומחוצה לו ומרגישים מוגנים ממגע יד זר.

החתול שלך מאד חכם ובאופן טבעי יודע מה טוב לו, אז זרום איתו והרשה לו כל פעילות שהוא מבקש. אם הפעילות מסוכנת עבורו, אז שוב, דאג למשהו דומה חלופי ובטוח.

החתולה שלי מתעקשת לצאת כל הזמן החוצה (גרים בבניין). אם אנחנו לא פותחים לה את הדלת היא לא מפסיקה ליילל. אין עוד חתולים לשכנים, ואנחנו לא ממש מבינים מה היא רוצה. יש פתרון?

הפתרון פשוט מאד – אפשרו לה לצאת החוצה כרצונה, אך במקביל דאגו לעשות זאת בהשגחתכם בימים הראשונים, וקבעו שיגרה בכל יום עבור החתולה. לדוגמא, מתן מזון שימורים אהוב בכל יום בשעה קבועה, כדי שהיא תחזור הביתה בשעה זו.

חשוב לדעת, עוד לפני שמאפשרים לחתולה לצאת החוצה, על היתרונות והחסרונות (אנא ראו סיכום בלינק המצורף) ולהחליט באופן מושכל ובשלווה האם תרצו בכך.

ישנם שני עקרונות חשובים מאד בנושא יציאת חתולים החוצה. האחד, יש לענוד לה קולר אלסטי המתאים לחתולים ואשר עליו תענדו לה תג ועליו חרוט מספר הסלולרי שלכם ושם החתולה. השני, תמיד השאירו אפשרות לכניסה חזרה הביתה למקרה שהיא תרגיש בחוץ בסכנה כלשהי. יש אפשרות גם לוודא הימצאותו של מקום מחבוא בטוח בחצר, אם אין אפשרות להשאיר חלון פתוח לכניסה חופשית או משהו דומה.

בנוסף, חובה על החתולה להיות מעוקרת ומחוסנת לפני שתאפשרו לה לצאת החוצה באופן חופשי. ישנם חתולים רבים אשר גרים בתוך דירות בבניינים אשר אוהביהם מאפשרים להם להתרגל ליציאה החוצה וחזרה באופן קבוע בשעה קבועה או על פי סימן כלשהו (קריאה בשמם או הגעתכם ברכב מוכר וכדומה). בהצלחה!

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully