וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 אחים שנדבקו בחיידק אלים הושמו בבידוד

אריאל נוי

27.7.2010 / 13:23

שלושה אחים בגילאי ארבע עד שמונה אושפזו בביה"ח קפלן לאחר שנדבקו בחיידק האלים "שיגלה", שעלול לגרום לנזק מוחי ולמוות. הילדים נמצאים בבידוד ולאחר קבלת הטיפול חלה הטבה במצבם

שלושה אחים בגילאים ארבע עד שמונה, מרחובות הובהלו בסוף השבוע האחרון לחדר המיון לילדים בבית החולים קפלן, כשהם סובלים מהקאות ושלשולים מרובים וקיים חשש להתייבשות בשל איבוד נוזלים. בדיקה מקיפה העלתה כי השלושה נדבקו בחיידק האלים "שיגלה"', והם אושפזו בבידוד להמשך טיפול.

אמם של השלושה, שירלי גדז', סיפרה לוואלה! חדשות על הבהלה שחוותה עם הופעת תסמיני המחלה: "שלושת הילדים קמו במקביל עם הקאות ושלשולים תכופים ולא ידענו במי לטפל קודם. פחדנו מאוד מאיבוד נוזלים והחלטנו להגיע לחדר מיון ילדים ב"קפלן". מיד לאחר שהגענו הצוות הרפואי ערך בדיקות מקיפות, חיבר לאינפוזיה שניים מהילדים והכין חדר בידוד לשלושתם".

ד"ר לבנה סיני, מנהלת יחידת אשפוז לפעוטות בבית החולים "קפלן", אמרה כי מדובר בחיידק אלים שעלול לגרום לנזק מוחי ואף למוות. לכן, נדרש בנוסף לטיפול בחולה גם בירור אפידמיולוגי של מקור ההדבקה. "המחלה מחייבת דיווח למשרד הבריאות כדי לבדוק היתכנות קיומה של המחלה אצל האנשים ששהו בקרבתם".

לדברי ד"ר סיני, התסמינים הבולטים של המחלה הם "שלשולים, חום גבוה, כאבי בטן, הקאות, ושלשולים דמיים. המחלה מאוד מדבקת והיא עלולה להוביל למוות כתוצאה מהתייבשות. הרעלנים של החיידק יכולים גם להזיק למוח". אבחון המחלה מתבצע בבדיקת צואה פשוטה. לדברי ד"ר סיני, אל חדר המיון מומלץ להגיע אם הילד נראה מעורפל הכרה, עם חום גבוה, כשהוא לא מגיב ולא מצליח לשתות.

הטיפול שניתן לילדים הוא נוזלים ומלחים והם נמצאים בתנאי בידוד כדי שלא ידביקו ילדים אחרים. אמם של הילדים אמרה, כי יומיים לאחר הופעות התסמינים ניכר שיפור משמעותי במצבם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully