וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמרון מותח ביקורת על פעולת צה"ל נגד המשט

טליה שחר

27.7.2010 / 12:51

במהלך נאום באנקרה, גינה ראש ממשלת בריטניה את מבצע השייטת לסיכול המשט לעזה וקרא לישראל ולטורקיה לא לוותר על הידידות ביניהן. "עזה לא יכולה, ואסור לתת לה, להישאר מחנה מאסר"

רויטרס

(צילום: רוירטס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

ראש ממשלת בריטניה דייויד קמרון גינה היום (שלישי) את פעילות השייטת הישראלית לסיכול המשט לעזה, והודה כי מותם של תשעה טורקים במבצע פגע ביחסים בין טורקיה לישראל. במהלך נאום שנשא באנקרה דחק ראש הממשלה בשתי המדינות לא לוותר על הידיות ארכות השנים ביניהן, אך קרא למבצע "לחלוטין בלתי מתקבל". הוא אף קרא לישראל להסיר את הסגר על עזה. "המצב בעזה חייב להשתנות. סחורות הומניטריות ואנשים חייבים לזרום בשני הצדדים. עזה לא יכולה, ואסור לתת לה, להישאר מחנה מאסר".

קמרון עורך את ביקורו הראשון בטורקיה. בנאומו הוא הבטיח להילחם למען הצטרפותה לאיחוד האירופי, ומתח ביקורת על המוסר הכפול של גרמניה וצרפת המונעות כלפי אנקרה. "כשאני חושב על מה שטורקיה עשתה כדי להגן על אירופה כבת ברית בנאט"ו, ומה טורקיה עושה באפגניסטן לצד בנות ברית אירופיות, זה מכעיס אותי. זה פשוט לא נכון להגיד שטורקיה יכולה לשמור על המחנה אבל לא לתת לה לשבת בתוך האוהל".

ראש הממשלה הבריטי הוסיף כי לטורקיה יש את הפוטנציאל להיות "מאחדת גדולה". "מכיוון שבמקום לבחור בין המזרח למערב, טורקיה בחרה בשניהם. וההזדמנות הזאת לאחד בין המזרח למערב מקנה חשיבות כה רבה לתפקיד של טורקיה עם מדינות באזור, בכך שהיא תעזור לשפר את הביטחון של כולנו". לדברי קמרון, על טורקיה להשתמש בקשריה עם אירן כדי לשכנע את טהרן להפסיק את תכנית הנשק הגרעיני שלה.

ביקורו של קמרון בטורקיה נפתח אמש בארוחת ערב עם עמיתו רג'יפ טייפ ארדואן. הבוקר הוא הניח זר על קברו של אבי האומה כמאל אטאטורק. אחר הצהריים הוא צפוי לצאת להודו לביקור בן שלושה ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully