וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנפט ועונשו: מנכ"ל BP נאלץ לעזוב את תפקידו

טליה שחר

27.7.2010 / 11:18

על רקע הפסדי שיא ברבעון האחרון, אישרה BP כי מנכ"ל החברה יסיים את תפקידו, בעקבות התנהלותו בפרשת דליפת הנפט במפרץ מקסיקו. טוני הייווארד יקבל יותר ממיליון ליש"ט ופנסיה נדיבה

בריטיש פטרוליום (BP) שמה הבוקר (שלישי) קץ לספקולציות על עתידו של מנכ"ל החברה ואישרה כי טוני הייווארד יעזוב את משרתו באוקטובר. ההחלטה התקבלה בהסכמת שני הצדדים. את מקומו יתפוס סגנו בוב דאדלי, שאחראי בימים אלה על הפעילות לניקוי כתם הנפט במפרץ מקסיקו.

דאדלי יהיה המנכ"ל האמריקאי הראשון בתולדות החברה הבריטית בת ה-100. בהודעה שפורסמה היום אמר דאדלי שהוא "לא מזלזל באופי המשימה שעומדת בפניו, אך החברה איתנה מבחינה כלכלית, עם פורטפוליו של נכסים מעוררי קנאה וצוות עובדים מהטובים בתעשייה. אני מאמין שהשילוב הזה ישים את BP על הדרך להתאוששות".

ההודעה על עזיבתו של היווארד, שעבד בחברה 30 שנים והיה נתון לביקורת קשה על האופן בו התנהל לאחר דליפת הנפט, נמסרה במסגרת פרסום הדו"ח הרבעוני של BP. החברה דיווחה כי היא הקצתה 32.2 מיליארד דולרים לכיסוי הוצאות ניקוי כתם הנפט ופיצוי הנפגעים. בעקבות זאת רשמה BP הפסד של 17 מיליארד דולרים בשלושת החודשים שבין אפריל ליוני – הפסד שיא לחברה בבריטניה.

הייווארד צפוי להישאר בחברה, אך ככל הנראה בתפקיד לא מנהלי במיזם BP ברוסיה. הוא צפוי לקבל פיצוי בגובה משכורתו השנתית - מיליון ליש"ט ובונוסים. כמו כן, הוא יהיה זכאי לקבל פנסיה שנתית בסכום של 600,000 ליש"ט כשיהיה בן 55.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully