וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: גובר הלחץ על אבו מאזן לפתוח במו"מ

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

27.7.2010 / 11:11

העיתון הלונדוני "אל-חיאת" מדווח כי נשיא ארה"ב העביר מסר ברור ליו"ר הרשות הפלסטינית, לפיו אם לא יחל במו"מ ישיר עם ישראל תחודש הבנייה בהתנחלויות, והוא יישאר ללא תמיכת ארה"ב

נשיא ארה"ב ברק אובמה רמז ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן כי אם יסרב לפתוח במשא ומתן ישיר עם ישראל, תהיינה לכך השלכות שליליות, ביניהן חידוש הבנייה הישראלית בהתנחלויות, כך דיווח הבוקר (שלישי) העיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון, בהתבססו על גורמים פלסטינים בכירים.

על פי הדיווח, אובמה הציב בפני אבו מאזן שתי ברירות: להיכנס למשא ומתן ישיר ולקבל תמיכה אמריקאית להקמת מדינה פלסטינית עצמאית או הסרת התמיכה האמריקאית בו והשארתו לבד במערכה. הגורמים הבכירים הוסיפו כי האיום המרומז הועבר לאבו מאזן במהלך פגישתו האחרונה עם השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל.

עוד דיווח העיתון כי בנוסף לממשל האמריקאי, גם מספר מדינות אירופאיות מפעילות לחץ על אבו מאזן שיעבור למשא ומתן ישיר עם ישראל. בכירים פלסטינים מסרו לעיתון כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "הצליח לשכנע את מדינות המערב ואת דעת הקהל בישראל שיש לקיים שיחות ישירות מבלי 'לשלם' שום דבר בתמורה, כגון הקפאת הבנייה בהתנחלויות".

בימים האחרונים אמר אבו מאזן כי הוא נתון ללחצים "כבדים" לחדש את המגעים הישירים עם ישראל אך הבהיר כי בכוונתו להיאבק בדרכי שלום במי שמפעיל את הלחצים. גם חבר צוות המשא ומתן הפלסטיני ד"ר סאיב עריקאת התייחס לנושא, ואמר כי אם יחודשו המגעים הישירים עם ישראל לפני שזו תפסיק את הבנייה בהתנחלויות, "המשא ומתן יקרוס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully