וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות הנעדרים: "עדיין לא מעכלים"

גלעד גרוסמן, רמי שני, אריאל נוי, עידן אבני וגיל סימה

27.7.2010 / 13:03

"ניר היה מטיס טיסנים כל חייו, ומאז שהיה ילד חלם להיות טייס," סיפרה אמו החורגת של סגן ניר לקריף, אחד הנעדרים בהתרסקות המסוק ברומניה. אשתו של ניר נמצאת בחודש הרביעי להריונה

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: רועי כ"ץ)

הטרגדיה במשפחת חיל האוויר בהתרסקות המסוק ברומניה. סגן ניר לקריף, אחד מהנעדרים בהתרסקות מסוק היסעור, התחתן רק לפני כשנה ואשתו נמצאת בחודש הרביעי להריונה. שמעון בן דוד, הגיס של אביו של סגן ניר לקריף, סיפר לוואלה! חדשות כי הוא מכיר את ניר מאז שנולד. "אין מילים לתאר איזה ילד זה. מוכשר ומצטיין בכל תחום", אמר בן דוד. הוא הוסיף כי זו הפעם השנייה שניר ניצל מהתרסקות וכי הפעם הראשונה הייתה במלחמת לבנון השנייה. הוא הוסיף כי משפחתו של ניר לא הייתה מודאגת לפני היציאה לתרגיל. "על דברים כאלה אף אחד לא חושב", אמר. "אף אחד לא חושב על הרע מנסים תמיד לחשוב על הטוב".

אמו החורגת של ניר, עדנה, אמרה לוואלה! חדשות כי "עצוב שאנחנו לא יודעים שום דבר. כולנו בהלם. הבוקר נסענו לתל נוף שם מתגורר ניר. אני יכולה לספר שהוא הבחור הכי טוב שיכול להיות. כמו שאומרים מלח הארץ. אין מילים לתאר אותו. ניר היה מטיס טיסנים כל חייו ומאז שהיה ילד רצה להיות טייס".

מזל שי, אמו של סגן מפקד הטייסת רב סרן ליאור שי, שהיה על המסוק שהתרסק ברומניה סיפרה כי בנה מאוד התרגש לקראת הנסיעה לרומניה והיה אחד ממתכנני התרגיל. היא אמרה כי דיברה עם בנה במוצאי שבה לפני שטס לרומניה וביקשה ממנו שישמור על עצמו. "היו בו תכונות של מנהיג. הוא היה תלמיד מצטיין ותמיד היה מצטיין. ילד שכולו טוב. כנראה שתמיד הטובים הולכים". עוד סיפרה כי לפני ארבעה חודשים נולד בנו הבכור של ליאור. "הילד היה האושר הגדול שלו. הוא היה אדם טוב,ילד טוב – הכל טוב".

אשתו של סא"ל אבנר גולדמן, שהיה אף הוא על המסוק, אמרה בשיחה עם כתבים, כי "אבנר היה מדהים מכל הבחינות. בן 48, עושה מילואים. היה טייס בצבא קבע ומפקד יחידת המחשב של חיל האוויר".

הוא מסוג האנשים שיודעים לעשות את הכול", אמרו בני המשפחה המתארים את גולדמן בראש וראשונה כאיש משפחה אשר היה נוהג לטייל עם משפחתו ולהכיר את הארץ דרך שביליה. "אנחנו עדיין לא מצליחים לעכל את מה שקרה פה", הם מספרים, "אם יש משהו באמת שאני יכולה לאפיין אותו זה החריפות. בכל יום חמישי הוא היה נותן הדרכות בבית הכנסת ומסוגל לקרוא מאמרים תוך כדי עיסוק בדברים אחרים".

"קידם פעילות בקהילה"

דב קשת אביו של רס"ן יהל קשת סיפר כי בנו "היה לפני קידום לתפקיד בכיר ואמור היה לשוב לטייסת שהיה בה בעבר. הוא היה מקדם פעילות חינוכיות וקהילתיות. אנחנו מתגוררים בשרונה והוא מאוד אהב את המקום. הילד שלי הוא מלח הארץ אמיתי. איפה שהוא רק נגע צמח דשא ירוק. הוא היה פעיל בבית הספר ובצבא ורצה להמשיך בשירות. כילד הוא קיבל הרבה הערכות, קידם נושאי קליטת עולים ואף קיבל פרס על פעילות למען הקהילה. יהל היה ילד שנעים וכיף לגדל אותו. דואג, טוב, ענייני, החלטי ואוהב את החיים. פה נקטע הכול פתאום".

שני ההורים התייחסו לתאונה ואמרו "יש לנו אמון במערכת. אנחנו לא בעמדה של שופטים ואין לנו מגמה כזאת". האב הוסיף: "אנחנו רואים בחיל האוויר משפחה מסודרת שכל דבר נעשה במידה הנכונה וזה ידוע שאחר כך הם בודקים את עצמם". האם מירי הוסיפה כי בשל הידיעה שבנה שירת בתפקיד קרבי בחיל האוויר והשתתף בפעולות רבות ההמתנה מורטת העצבים הייתה חלק מחייה. "הייתי ממתינה כל יום לחדשות לשמוע את הידיעה שהכוח חזר בשלום לבסיסו, כך שהייתה לי תשתית מוכנה כאמא".

ירון עוזר, גיסו של סא"ל דניאל שיפנבאור, סיפר לוואלה! חדשות כי "הידיעה הזו תפסה אותנו בערב, כל אחד במקום שלו. המשפחה עברה לקדרון מתל נוף רק ביום חמישי האחרון, והם שמעו שהייתה תאונת מסוק קשה ולא הבינו מה קורה. המצב המעורפל הזה נמשך לתוך הלילה". עוזר סיפר עוד כי "דניאל עלה ארצה בגיל צעיר מאורוגוואי לבת ים עם ההורים. במלחמת לבנון השנייה הוא שימש כמפקד טייסת ואיבד שם מסוק. הוא לקח את זה מאוד קשה, כולל הטיפול במשפחות אחרי. הוא היה אמור להתמנות לתפקיד חדש ולקבל אלוף משנה. הוא טייס מאוד ותיק, מקצוען אמיתי. אדם מאוד פשוט, בלי הרבה יומרות, צנוע, ומאוד יסודי, למרות ארשת חיצונית קשוחה, הוא מאוד רגשן".

אתמול הותר לפרסום כי שישה חיילי צה"ל וחייל רומני הוכרזו כנעדרים לאחר שמסוק צה"לי מסוג "יסעור" בו טסו התרסק במהלך אימון משותף באזור פונדטה, שבמחוז ברשוב במרכז רומניה לאחר שהמריאו מבסיס "בובוק". הנעדרים הם: סא"ל אבנר גולדמן, בן 48 ממודיעין, סא"ל דניאל שיפנבאור, ראש ענף בקרייה שהיה מוצב במסוק בהצבת חירום, בן 43 ממושב קידרון, רס"ן יהל קשת, בן 33 מחצרים, רס"ן ליאור שי, סגן מפקד הטייסת השני, בן 28 מתל נוף, סגן ניר לקריף, 25 מתל נוף ורב סמל אורן כהן, בן 24 מרחובות. על המסוק היה גם משקיף רומני. מצה"ל נמסר כי אתמול (שני) סמוך לשעה 16:20 שעון ישראל, אבד הקשר עם מסוק היסעור מטייסת 118 של חיל האוויר שטס במבנה של זוג במסגרת אימון משותף עם חיל האוויר הרומני. עד כה לא התקבלה אינדיקציה לגבי מצבם של הנעדרים שכן רק בשעות האחרונות הצליחו כוחות חילוץ להגיע לאזור ההתרסקות ההררי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully