וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בחיה"א: לא נמצאו ניצולים בהתרסקות

יהושע בריינר ופנחס וולף

27.7.2010 / 14:09

משלחת צה"ל לרומניה הגיעה בשני מטוסי הרקולס של חיל האוויר, וכוללת צוותים של יחידת החילוץ 669, שצפויים לחבור למחפשים אחר הנעדרים במקום ההתרסקות. גורמים בחיל האוויר מסרו כי הערכת העבודה היא שלא היו ניצולים בהתרסקות

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק)

גורמים בחיל האוויר מסרו בצהריים (שלישי) כי עדיין לא נמצאו כל ניצולים באזור ההתרסקות מסוק היסעור ברומניה. מהגורמים נמסר כי הנחת העבודה היא שלא היו ניצולים בהתרסקות. כוחות חיל האוויר ממתינים להגעת צוותי 669 ועוקץ לאיתור גופותיהם של הנעדרים.

מוקדם יותר נחתה משלחת צה"ל ברומניה, על מנת לסייע בחיפושים אחר חיילי צה"ל שנעדרים מאז התרסקות מסוק היסעור אתמול. המשלחת הגיעה בשני מטוסי הרקולס של חיל האוויר. המשלחת כוללת צוותים של יחידת החילוץ של חיל האוויר 669. כמו כן במשלחת כוחות רפואה של צה"ל, צוות כלבנים של יחידת עוקץ וכן אנשי הרבנות הצבאית, למקרה שיהיה צורך בטיפול בגופות, סך הכל מונה המשלחת כ-80 בני אדם.

דובר צה"ל אבי בניהו אמר לוואלה! חדשות כי "כוחות החילוץ שהגיעו מישראל בדרכם למקום. אנשי הטייסת ביחד עם הצוותים הרומנים כבר נמצאים בזירת ויש להם ממצאים, אולם עד כה אין ניצולים". לדבריו, ההנחיות לכוחות הם לפעול לפי הנחת העבודה כי אנשי צוות המסוק עדיין בחזקת נעדרים, אולם גורמים בצה"ל אישרו לוואלה! חדשות כי על פי הערכות, לא יימצאו ניצולים מההתרסקות.

מחקירה ראשונית שבוצעה בחיל האוויר בנוגע להתרסקות מסוק היסעור אמש בהרי הקרפט ברומניה עולה כי אנשי המסוק לא דיווחו על תקלה או שידרו אותות מצוקה לפני ההתרסקות. כך אמר ראש מטה חיל האוויר תא"ל נמרוד שפר, זמן קצר לאחר יציאת מטוס המשלחת של צה"ל לרומניה. מסוקי היסעור שנטלו חלק בתרגיל צפויים לקחת חלק היום בצהרים, יחד עם צוותי החיפוש וההצלה של חיל האוויר בסיוע בחיפושים אחר ששת אנשי צוות המסוק שהתרסק אתמול. הבוקר באור ראשון חודשו המאמצים להגיע לאזור ההתרסקות. העובדה שלא דווח על תקלה או שודרו אותות מצוקה מחזקת את ההערכה כי מדובר בטעות אנוש, אך עם זאת כלל כיווני החקירה נבדקים.

בטיסות שערך אתמול חיל האוויר הרומני אותרה נקודת ההתרסקות בסמוך לצלע הר, אולם בשל התנאים הטופוגרפיים הקשים, לא היה ניתן להגיע אליה או לנחות בסמוך למקום. הבוקר הגיע צוות חילוץ ישראלי ראשון לאזור התרסקות המסוק. הגישה למסוק קשה ובשל התנאים הקשים הצוות נאלץ לנוע באופן רגלי.

"על המסוק היו אנשים מנוסים"

בחיל האוויר ממשיכים לתחקר את הנסיבות שהובילו לתאונה הקשה. על אף שבאזור היתה עננות חלקית, הדבר לא היה אמור למנוע את הטיסה. "המסוקים המריאו לאחר תדריך שכלל גם עדכונים על מזג האוויר הצפוי, אבל בהחלט מדובר במזג אוויר שמאפשר טיסה ולא כזה שיגרום להפסקת טיסות האימונים", אמר שפר. "כל מי שהיה על המסוק היו אנשים מנוסים מאוד, ותיקים ובעלי ניסיון מבצעי ואימונים על המסוק. מדובר בצוות מהטובים ביותר שאפשר היה לשים שם".

משרד החוץ מסר כי אתמול לאחר היוודע האסון, נשיא רומניה התקשר לשגריר ישראל דוד אורן והתחייב להעניק כל סיוע שיידרש. לדברי איש משרד החוץ מודי אפרים, הוראת הנשיא הרומני כבר מקרינה לשטח והצוותים הרומנים מסייעים בחיפוש. לפני שעה קלה נחת מטוס חיל האוויר ברומניה עם כוח החילוץ מישראל בבסיס הסמוך למקום נפילת מסוק היסעור, אותו בסיס ממנו יצא המסוק טרם נפילתו. לדבריו, בדקות הקרובות הצוותים יתארגנו ולאחר מכן ייצאו לשטח ויצטרפו לצוותים שכבר נמצאים במקום. אפרין מציין כי מדובר בשטח הררי ולא נגיש במיוחד.

מחר צפויים אנשי טייסת היסעורים 118 לשוב לישראל, זאת לאחר שמפקד חיל האוויר, האלוף עידו נחושתן, החליט לקצר את התרגיל ולסיימו לפני יום חמישי, כפי שתוכנן בתחילה. "ברגע שישנה תאונה כה קשה וחריגה, נכון לעצור את הפעילות של חיל האוויר", אמר תא"ל שפר בעקבות ההחלטה של מפקד החיל להפסיק את טיסות האימונים ליממה. לדבריו, ההחלטה מסמנת את ההזדהות של החיל עם משפחות הנעדרים. עם זאת, הטיסות המבצעיות של מטוסי החיל יימשכו.

התאונה האווירית אירעה אתמול סמוך לשעה 16:20 שעון ישראל, אז אבד הקשר עם מסוק היסעור שטס במבנה של זוג במסגרת אימון משותף עם חיל האוויר הרומני.

שישה חיילי צה"ל וחייל רומני הוכרזו טסו במסוק שהתרסק באזור פונדטה, שבמחוז ברשוב במרכז רומניה לאחר שהמריאו מבסיס "בובוק". הנעדרים הם: סא"ל אבנר גולדמן, בן 48 ממודיעין, סא"ל דניאל שיפנבאור, ראש ענף בקרייה שהיה מוצב במסוק בהצבת חירום, בן 43 ממושב קידרון, רס"ן יהל קשת, בן 33 מחצרים, רס"ן ליאור שי, סגן מפקד הטייסת השני, בן 28 מתל נוף, סגן ניר לקריף, 25 מתל נוף ורב סמל אורן כהן, בן 24 מרחובות. על המסוק היה גם משקיף רומני.

(עדכון ראשון: 8:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully