וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשים מנועים מאיתנו: על חיי הפלסטינים

יוסי ביילין

27.7.2010 / 7:45

מנועי הכניסה שאני מתכוון אליהם הם הפלסטינים, שמערכת הביטחון מחליטה כי כניסתם לישראל מסכנת את ביטחוננו. יש מהם שאכן היו מעורבים בהתארגנויות כאלו ואחרות ואשר חורשים את רעתנו אבל יש גם קטגוריה נוספת אשר נולדה בשנים האחרונות: מנועי כניסה משום שיש להם מניע.

מדובר בפלסטינים שקרובי משפחה שלהם נפגעו במגע עם גורמי הביטחון בישראל קרוביהם של אנשים שנעצרו נאסרו נפצעו או נהרגו מידי כוחותינו ולפיכך עלול להיות להם מניע של נקמה בישראלים.

יכול להיות שקרוביהם של מנועי הכניסה היו חבלנים של ממש ויכול שהיו עוברי אורח שנפגעו כאשר לא הם היו המטרה האמיתית. אין זה חשוב. עצם העובדה שקרוביהם נפגעו מידינו הופכת אותם לכאלה שאין להם אישור לבקר בישראל. בדרך כלל לא מגלים להם את הסיבה האמיתית והם חיים בסימן שאלה בדבר הגורם המונע מהם כניסה.

חלקם חוקרים מדענים, רופאים, אמנים, אנשים פוליטיים ואחרים המוזמנים לישראל לכנסים חלקם מוזמנים על ידי מוסדות אקדמיים בתי חולים ועוד אבל כשהם מבקשים ויזה מתברר להם שהם רשומים באיזו רשימה שחורה. כדי שזה יהיה קפקאי באמת אין תאריך יעד שלאחריו הופך מנוע הכניסה לכזה שאפשר לתת לו להיכנס משום שהמניע לכאורה קהה במשך השנים. זהו זה מנוע הוא מנוע. אולי כשיהיה שלום יישקל הכל מחדש.

אולי כשיהיה שלום יישקל הכל מחדש

במסגרת חגורות הביטחון שאנו חוגרים על עצמנו יכול מישהו להצדיק את הרעיון. אולי. אבל היכן בדיוק שקלו את המחיר את ההשפעה ההפוכה שיכולה להיות למדיניות כזו? מדובר במספר רב מאוד של אנשים. חלקם הגדול כלל לא ביקש להיכנס בשעריה של ישראל ולכן איננו יודעים בכלל שהוא כלול ברשימה השחורה. חלק ניכר מאלה המבקשים לבקר כאן אינו מעלה על דעתו כי סיבת הסירוב היא אותו קרוב שנפגע מאיתנו. לפעמים מדובר בקרוב שלא היה להם כל קשר איתו לפעמים מדובר באנשים הרחוקים אידיאולוגית מאותו קרוב משפחה ת"ק פרסה. מכל מקום אין לאנשים הללו כל אפשרות לערער בפני ערכאה כלשהי משום שאין הם מודעים לסיבת דחייתם ואין שום פורום שבו ניתן לדון בכך. ההחלטה היא בידי מערכת הביטחון.

אני מניח שהמניע האמיתי נגד ישראל נוצר כאשר נודע לאדם שהוא מנוע כניסה בלי שמוסבר לו מדוע (ואני מודה כי לו הוסבר לו הדבר היה זה מרגיז עוד יותר.(אם יש חשש כי פלסטיני שגר בחו"ל והוזמן לישראל עלול להביא לנזק ביטחוני משום שהוא עצמו היה מעורב בעבר באלימות - זה הגיוני ומובן. אך מניעת כניסה מאנשים שמשפחתם נפגעה על ידינו בעבר היא סיבה לא הגיונית לא אנושית ולא חכמה. יותר מלמנוע סיכונים ביטחוניים היא עלולה ליצור אותם אצל מי שעוינותו כלפינו תגבר כתוצאה מכך. השיקול הנגדי חייב להישקל אלא שכרגיל המערכת האזרחית חלשה מכדי להציג את המחיר ארוך הטווח שאנו עלולים לשלם על מה שנראה כיתרון בטווח המיידי.

  • עוד באותו נושא:
  • פלסטינים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully