וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיל האוויר: "האזור קשה, בבוקר נדע יותר"

27.7.2010 / 0:11

ראש מטה חיל האוויר מסר את גרסת צה"ל לאסון התרסקות המסוק ברומניה. בחיל מכחישים את הדיווחים על מותם של שבעת הנוסעים, ומסבירים כי בעקבות תנאי השטח הקשים, החיפושים יימשכו עד הבוקר

חיל האוויר מכחיש את הדיווחים על מותם של שבעת הנוסעים שהיו על מסוק היסעור שהתרסק ברומניה. תא"ל נמרוד שפר, ראש מטה חיל האוויר בצה"ל, אמר הערב (שני) בתדרוך עיתונאים שקיים בעקבות התרסקות המסוק ברומניה כי "טרם דווח לנו על אף גופה". הרמ"ט הסביר כי על פי המידע שהועבר לחיל, טרם אותר המסוק על ידי המחלצים. לדבריו, על אף האזור ההררי והקשה, "רדיוס שרידי המסוק הוא קטן, ומחר עם הזריחה נדע יותר".

הוא הוסיף כי בחיל האוויר לא יודעים מה גרם לתאונה. "במסגרת החקירה ייבדקו כל הכיוונים, אך אנו לא יודעים אם זו טעות אנוש או תקלה טכנית". שפר סיפר כי במסגרת התאונה, המסוק שהתרסק טס בצמוד למסוק שני. "שוחחנו עם קברניט המסוק השני, שלדבריו לא ראה את רגע התאונה. הם טסו ביחד, וזמן קצר לפני שאבד הקשר, הם נפרדו. רגע קצר לאחר מכן, אבד הקשר עם המסוק המוביל". בנוסף, תנאי השטח היו קשים ובמקום שררה עננה כבדה, אך שפר הסביר כי התנאים לא מנעו את קיום התרגול. כמו כן, הרמ"ט הכחיש את הדיווחים בתקשורת הרומנית על נחיתת אונס של מסוק יסעור בשבוע שעבר, ואמר כי לא הייתה כל תקלה בטיחותית במסוקים במהלך התרגיל.

התרגיל הצבאי שבוצע, הוא תרגיל אימונים משותף, שמתוכנן מזה זמן רב ומהווה חלק משיתוף הפעולה עם מדינות רבות. שפר הסביר, כי מטרתו העיקרית היא תרגול טיסות באזורים לא מוכרים. לדברי שפר, המסוק היה תקין לחלוטין כשיצא לטיסה, ולא נמצאו בו סימנים לתקלה טכנית. כמו כן, הוא ציין כי הצוות שהיה על המסוק היה מורכב מאנשים "מיומנים וותיקים". "אלה צוותים שאנו סומכים עליהם", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully