וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוות חילוץ ישראלי הגיע לאזור ההתרסקות

יהושע בריינר וטליה שחר, מערכת וואלה! חדשות

27.7.2010 / 9:30

צוות חילוץ הגיע לאזור התרסקות מסוק היסעור ברומניה ויחל בחיפושים אחר ארבעת הטייסים ושני מכונאי חיל האוויר, שהוכרזו כנעדרים. רמ"ט חיל האוויר: "המסוק לא שיגר אותות מצוקה"

תאגיד כאן

צוות חילוץ ישראלי ראשון הגיע הבוקר (שלישי) לאזור התרסקות מסוק היסעור ברומניה. מהצוות נמסר כי הגישה למסוק הינה קשה, ובשל התנאים הקשים צוות החילוץ נאלץ לנוע ברגל לעבר איזור ההתרסקות, שם הצליח לאתר שרידים של המסוק.

הבוקר המריא מטוס הרקולס של חיל האוויר ובו צוותי חילוץ והצלה לרומניה במטרה לחפש אחר החיילים הנעדרים ולפתוח בתחקור האירוע יחד עם חיל האוויר הרומני. ראש מטה חיל האוויר תת אלוף נמרוד שפר אמר הבוקר כי "צוות המסוק לא דיווח על תקלה או שידר אותות מצוקה לפני ההתרסקות. לדברי שפר, עם הגעת משלחת צה"ל לרומניה יצטרפו צוותי חיפוש והצלה למסוקי היסעור הנמצאים ברומניה וייקחו חלק בחיפושים אחר הנעדרים.

מצה"ל נמסר כי אתמול סמוך לשעה 16:20 שעון ישראל, אבד הקשר עם מסוק היסעור מטייסת 118 של חיל האוויר שטס במבנה של זוג במסגרת אימון משותף עם חיל האוויר הרומני. עד אין כל אינדיקציה לגבי מצבם של הנעדרים, שכן רק בשעות האחרונות הצליחו כוחות חילוץ להגיע לאזור ההתרסקות ההררי, אולם ההערכה היא כי ששת הנעדרים נהרגו בהתרסקות.

אתמול בשעות הלילה הותר לפרסום כי שישה חיילי צה"ל וחייל רומני הוכרזו כנעדרים לאחר שמסוק צה"לי מסוג "יסעור" בו טסו התרסק במהלך אימון משותף באזור פונדטה, שבמחוז ברשוב במרכז רומניה לאחר שהמריאו מבסיס "בובוק". הנעדרים הם: סא"ל אבנר גולדמן, בן 48 ממודיעין, סא"ל דניאל שיפנבאור, ראש ענף בקרייה שהיה מוצב במסוק בהצבת חירום, בן 43 ממושב קידרון, רס"ן יהל קשת, בן 33 מחצרים, רס"ן ליאור שי, סגן מפקד הטייסת השני, בן 28 מתל נוף, סגן ניר לקריף, 25 מתל נוף ורב סמל אורן כהן, בן 24 מרחובות. על המסוק היה גם משקיף רומני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אזור ההתרסקות/מערכת וואלה!, צילום מסך

כאמור, שבעה בני אדם היו על המסוק – ארבעה אנשי צוות, ועוד שני מכונאים מוטסים וכן משקיף מחיל האוויר הרומני שהיה במסוק. טייסת 118 מבצעת אימונים במהלך השבוע וחצי האחרונים במקום. כלי תקשורת ברומניה מציינים כי ב-18 ביולי דיווח משרד ההגנה הרומני כי מסוק יסעור ישראלי שהשתתף באימון במדינה נאלץ לבצע נחיתת חירום לאחר שהתגלה בו כשל טכני. ראש מטה חיל האוויר בצה"ל, תת אלוף נמרוד שפר, הכחיש את הדיווחים ברומניה ואמר כי מסוק יסעור לא ביצע בשבוע שעבר נחיתת אונס ולא הייתה כל תקלה בטיחותית במסוקים במהלך התרגיל.

אתר ידיעות רומני דיווח כי מיד עם אבדן הקשר עימו, נפתחו חיפושים אחרי המסוק ובשעה 18:45 אותרו שרידיו. עוד דווח כי משרד ההגנה של רומניה הורה לפתוח בחקירת נסיבות התאונה. לדברי דובר משרד ההגנה הרומני קומסטנטין ספאנו, אין מידע לגבי ניצולים בהתרסקות, שהתרחשה באזור הררי סמוך לעיר זרנסטי. לדבריו, כוחות חילוץ מנסים להגיע למקום האירוע, כ-120 קילומטרים צפונית-מערבית לעיר הבירה בוקרשט. ספאנו הוסיף כי הקשר אבד עם המסוק כשזה טס בגובה נמוך.

הכוחות הישראלים והרומנים ערכו באזור תרגיל אווירי משותף בשם "שמיים כחולים 2010" שאמור להימשך 11 ימים, בו מתאמנים הכוחות בטיסה בגובה נמוך למטרות חיפוש, חילוץ ופינוי אווירי. לאחר ההתרסקות הוחלט על הפסקת התרגיל. מזה מספר שנים שחיילות האוויר של ישראל ורומניה משתפים פעולה. מטוסי הרקולס ומסוקי יסעור של חיל האוויר הישראלי מתאמנים בשטח לא מוכר, בגובה רב ובמזג אוויר שונה מזה השורר בדרך כלל בישראל. "כשטסים בגובה רב, האוויר הרבה יותר דליל בחמצן והמנועים יעילים פחות וחלשים יותר, הסביר רס"ן ג', אחד האחראים לאימון בטייסות היסעור בתום האימון ברומניה. "יש טכניקה מיוחדת להטסת המסוק בתנאים האלו, ובדיוק על הטכניקה הזו התאמנו".

עדכון ראשון 07:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully