וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים בשומרון: 2 מתנחלים נפצעו קל

איילה חננאל, יהושע בריינר ואריאל נוי, מערכת וואלה! חדשות

27.7.2010 / 0:02

מתנחלים שחסמו ציר תנועה בשבי שומרון במחאה על הרס בתים בגדה, התעמתו עם כוחות מג"ב שהגיעו לפנותם. בעימותים נפצעו שני מתנחלים באורח קל. מג"ב: "הכוח הותקף באלימות". המתנחלים: "לא התגרינו"

תאגיד כאן

שני מתנחלים נפצעו אתמול (שני) באורח קל במהלך עימותים שפרצו בשבי שומרון בין מתנחלים לבין כוחות מג"ב. צוות של מגן דוד אדום ממרחב ירקון הוזעק לטפל בפצועים, אולם השניים סירבו להתפנות לקבלת טיפול בבית חולים. המתנחלים שנפגעו חסמו את הכביש באזור במסגרת הפעולות שעליהן הכריז ועד מתיישבי השומרון, במחאה על הרס שני מבנים בלתי חוקיים בהתנחלות ליד הר ברכה. ממג"ב איו"ש נמסר כי כוח שהוזעק למקום הותקף באלימות לאחר שביקש מהמתנחלים לפנות את הציר. בנוסף טוענים במג"ב, כי קצין אחד הוכה קשות ולכן נעשה שימוש ברימון הלם. לא דווח על עצורים באירוע.

בהודעה שפרסם ועד מתיישבי השומרון אחר הצהרים, נאמר כי הוא קורא לאלפי תושבי השומרון להגיע הלילה לפעולות "ערבות הדדית" בעשרה צמתים בשומרון, שם ימחו כנגד מה שהמתנחלים מכנים "מעשי ההרס הברוטליים של אהוד ברק, אשר בכל פעם שהוא נוסע לארצות הברית הוא יוזם, באופן מכוון, תמונות הרס של בתי יהודים".

הקריאה לפעולה בה נשמע קולו של יו"ר הוועד, בני קצובר נשלחה בהודעות שמע ל-7,500 בתי אב ולמתנחלים רבים באמצעות הודעות טקסט. עוד נמסר כי התושבים התבקשו להגיע למקומות הכינוס מצוידים במצלמות סטילס ווידאו. במסגרת הפעולות מתכוונים המתנחלים לקיים "פעולות מחאה" בצמתים: גב ההר-צומת בה"ד 3, צומת תפוח, צומת עינב, צומת קדומים, צומת יקיר (הגדולה), צומת שערי תקווה, צומת שילה, צומת קרני שומרון ועוד.

יועץ התקשורת של ועד מתיישבי השומרון, אמנון שומרון, אמר כי שוטרי מג"ב הפעילו אלימות נגד המתנחלים. לדבריו, "המפגינים לא הפעילו כל אלימות כלפי שוטרי מג"ב. השוטרים הגיעו למקום והפעילו אלימות מהרגע הראשון. הם השליכו רימון לעבר משפחה עם ילדים. לא היתה נגדם שום התגרות. הם הגיעו לשם כאילו באו להילחם באויב, על אף שהיתה רק הפגנה".

עדכון ראשון: 21:48

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully