וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל BP יפרוש מתפקידו בחודש אוקטובר

26.7.2010 / 21:33

מנכ"ל ענקית הנפט שאחראית לזיהום במפרץ מקסיקו צפוי לעבור לניהול המיזם הרוסי של החברה TNK-BP. מחליפו צפוי להיות המנהל לשעבר של TNK-BP, רוברט דאדלי האמריקאי

מנכ"ל ענקית הנפט הבריטי, טוני הייוורד, יפרוש מתפקידו בחודש אוקטובר, וימונה במקום זאת לתפקיד שטרם נמסר במיזם הנפט הרוסי-בריטי TNK-BP. כך דיווחה הערב (שני) סוכנות הידיעותAP מפי גורם המקורב לחברה שביקש לשמור על עילום שם.

דירקטוריון BP קיים היום ישיבה כדי לדון בגורלו של הייוורד, אשר ספג באחרונה ביקורת חריפה בגין האופן שבו טיפל באסון דליפת הנפט במפרץ מקסיקו. החברה טרם פירסמה הודעה רשמית על החלטת הדירקטוריון.

רשת הטלוויזיה סקיי ניוז דיווחה כי הייוורד צפוי להתמנות למנהל TNK-BP, וכי במסגרת תפקידו זה יפעל לקידום המשא ומתן מול השותפים הרוסיים של BP במיזם, שהיחסים עמם התדרדרו בשנים האחרונות.

מוקדם יותר היום דווח כי רוברט דאדלי, דירקטור במשרה ניהולית ב-BP ואמריקאי במוצאו, צפוי להחליף את הייוורד בתפקיד מנכ"ל BP. למרבה האירוניה, דאדלי שימש עד לא מכבר כמנהל מיזם TNK-BP, בטרם נאלץ לעזוב את התפקיד עקב מחלוקת חריפה בין BP לשותפיה הרוסים במיזם. בעקבות המשבר ביחסים בין BP לשותפים הרוסים, אף נאלץ דאדלי להימלט מרוסיה בקיץ 2008 מחשש כי ייעצר.

מיזם TNK-BP אחראי על כ-25% מתפוקת הנפט של BP ול-10% מהכנסותיה. היחסים בין BP, המחזיקה ב-50% ממניות TNK-BP, לבין שותפיה הרוסיים במיזם המשותף - המיליארדרים לאונרד בלבטניק, מיכאיל פרידמן, ויקטור וקסלברג וגרמן חאן - התדרדרו בשנים האחרונות. עיקר המחלוקת נגעה לרצון האוליגרכים בתשואות גבוהות יותר על השקעתם במיזם, ומנגד רוצנה של BP להשקיע את הרווחים במיזם עצמו. BP צפויה מחר לפרסם את דו"חותיה הכספיים, ולפי התחזיות רשמה החברה רווח של כמעט 10 מיליארד דולר במחצית הראשונה של השנה. זאת למרות אסון דליפת הנפט במפרץ מקסיקו, אשר עלותו לחברה עד כה הסתכמה ביותר מ-3.5 מיליארד דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • bp

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully