וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקדחת שהרגה את מאיר אריאל פרצה שוב בשרון

אריאל נוי

26.7.2010 / 16:29

11 שנים לאחר מותו של הזמר מאיר אריאל ממחלת קדחת הבהרות, התגלו באחרונה שלושה מקרים של המחלה באזור השרון. שמירה על היגיינה אישית נחשבת לצעד המניעתי הטוב ביותר

"קדחת הבהרות", המחלה שהביאה למותו של הזמר מאיר אריאל לפני 11 שנים מתפרצת שוב בשרון. במהלך השבועות האחרונים אושפזו בבית החולים הלל יפה בחדרה שלושה בני אדם שסבלו מהמחלה. אחת מהן, נערה בת 14 המתגוררת באחד היישובים הסמוכים לחדרה אושפזה בשבוע שעבר כשהיא סובלת מסחרחורת, הקאות, הכרה מעורפלת ותסמינים נוספים. מבדיקה שנערכה לה במרכז הרפואי התברר כי היא סובלת מהקדחת, מחלה שלולא קבלת טיפול רפואי הולם עלולה להביא למוות. מנהלת מחלקת הילדים, ד"ר עדי קליין, סיפרה כי הילדה טופלה באנטיביוטיקה, התאוששה ושוחררה לביתה בשבת האחרונה.

מדי קיץ פורצת המחלה הידועה גם בשם "טיפוס הבהרות", בעיקר באזור צפון השרון והנגב. קדחת הבהרות היא שם של קבוצת מחלות הנגרמת על ידי חיידק בשם "ריקציה" המועבר בדרך כלל באמצעות קרציה מכלבים נגועים לאדם. בניגוד לבני אדם, שנדבקים במחלה מרגע עקיצת הקרציה, כלבים יכולים רק לשאת את המחלה, או לפתח את תסמיניה באופן קל. התסמינים אצל הכלבים מתבטאים בעלייה בחום ומחלת הלימפה, בצקות ברגליים ובאשכים ודימומים מהאף.

ד"ר גרשון קרן, מנהל היחידה למחלות זיהומיות בהלל יפה מזהיר כי יש לנקוט באמצעי זהירות ולבצע פעולות מנע בכדי שלא להידבק בקדחת. "מדובר במחלה שבחודשי הקיץ הופכת שכיחה יותר בגלל מזג האוויר וכן הנטייה שלנו לשהות יותר בחוץ", הוא אומר. ד"ר קרן ממליץ לשמור על היגיינה אישית אחרי טיולים במקומות כפריים או לאחר שבאו במגע עם כלבים. בנוסף, הוא ממליץ על בדיקת אזורים חבויים בגופם של פעוטות וילדים, מאחר ואלו עלולים שלא להרגיש את הימצאות הקרצייה על גופם. "במידה שהתגלתה קרצייה, יש להקפיד לשלוף אותה במלואה באמצעות פינצטה ולא למעוך אותה עם האצבעות על הגוף", אמר.

"מאיר לא היה צריך למות. הוא הלך על הרגליים בדרכו לחדר המיון", מספרת תרצה אריאל, רעייתו של הזמר המנוח על יום מותו, "הוא דיבר, היו לו פריחות על הגב והבטן והוא גיהק והיה לו חום. הרופאים התעקשו שזו שפעת ואני אמרתי להם מה יש לו והם אמרו לי תירגעי. אני מקווה רק שלא ימותו עוד מהמחלה הזו, זוהי מחלה ערמומית", היא מסכמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully