וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

ד"ר איל נחמיאס

26.7.2010 / 15:50

הנשירה של הכלבה גומרת עליכם? הכלב כבר לא רוצה לצאת לטיול? ד"ר איל נחמיאס, וטרינר הבית של פורינה, משיב את הסדר על כנו

הכלב שלי מסוג פקינז הפך אפאטי ומתנהג לא כהרגלו בימים האחרונים. מה עליי לעשות? האם עליי לרוץ לווטרינר שיראה אותו ?

העובדה שהכלב אפאטי מראה כי הוא סובל. כלבים לא מקטרים כשהם סובלים הם סובלים בשקט ופשוט "דועכים". לא אוכלים, לא שותים, מורידים פעילות ועושים כל מה שהם יכולים כדי להפחית את הסבל. ברור שלווטרינר יש כלים טובים לעזור לו, לבדוק מה מקור הסבל, מה מפריע לו וכלים טובים טיפוליים כדי לשנות את המצב. אחת הבעיות היא שכלבים לא מדברים ולכן העבודה של הווטרינר היא קצת כמו סוג של בלשות. בקיצור, פנו מיד לווטרינר כדי להקל על הכלב.

יש לנו גם כלב כבן 4. יש לו ריח רע מאוד מהפה. לפי הבנתנו הוא צריך לעבור טיפול שיניים (ניקוי אבנית), אך הטיפול מאוד יקר. האם יש דרך אחרת לטפל בבעיה?

ניקוי האבן הוא לא בהכרח הדבר החשוב להפחתת הריח הרע מהפה אלא הרובד החיידקי הקיים סביב השן ובמרווחים שיצרה האבן הוא הגורם העיקרי. עם שימוש נכון יומיומי בג'ל לניקוי שיניים המכיל כלורהקסידין, כמות של החיידקים תרד מאד ועימם גם הריח. כשתוכלו להשקיע בניקוי שיניים עשו זאת. חשוב להבין כי הניקוי אצל הווטרינר פחות חשוב מהמניעה והטיפול היומיים על ידי המשחה. אלו חשובים מאד וימנעו ויפחיתו את הצורך לטיפול הבא. כדאי ליצור הרגלים וללמד את הכלב לקשר את פעילות ניקוי השיניים למשהו חיובי.

יש לי כלבה לברדורית גזעית בת 3. בתקופה האחרונה יש לה נשירת שיער עצבנית ביותר. יש לציין שהיא אוכלת אוכל טוב ומזין. איך אפשר לצמצם או למנוע את התופעה?

נשירת שיער היא בדרך כלל ביטוי לשינוי עונה, ולעיתים קרובות יש קשר בינה לבין אלרגיה או גירויי עור שונים. אפשר לבדוק אם לכלבה יש פצעים או גירוד כדי לשלול גורם שאינו תלוי במזג האוויר. באם מדובר בנשירה עונתית, כדי לצמצם את התופעה, ניתן לסרק אותה הרבה כדי להסיר את השיער הרב על ידי מברשת מתאימה. ממליץ לשקול שימוש בתוספי מזון כמו דרמה קואט כדי להפחית את הנשירה ולשפר את המצב של הפרווה. זכרו שפרעושים עלולים מאד נשירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

הכלבה שלי בת 7 שנים ופעם היא ממש שמחה לצאת לטייל. היום צריך להכריח אותה כי היא בורחת כשקוראים לה לטייל. יש לזה סיבה?

יתכן והכלבה חוותה טראומה באחד הטיולים כמו כלב שהתנפל עליה או רעש פתאומי. יתכן ולכלבתכם יש בעיית לב או בעיה רפואית אחרת שבטויה הוא ביכולת מופחתת לבצע מאמץ. סיבה מספיק טובה היא גם החום והלחות הנוראים שיש כעת. נסו לטייל איתה בשעות הקרירות יותר. נסו לעבוד עם פרסים או מזון. אם אין שיפור כדאי לעבור אצל הווטרינר לבדיקה כללית –בדיקת דם , א.ק.ג וצילום חזה.

  • עוד באותו נושא:
  • כלבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully