וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: מסוף ספטמבר הבנייה תחזור למסלולה

פנחס וולף

26.7.2010 / 12:37

שר החוץ התייחס להקפאה בבנייה בהתנחלויות שעתידה להסתיים בסוף ספטמבר במהלך סיור בשומרון. "אמרנו שההקפאה היא ל-10 חודשים ומספטמבר נחזיר החיים למסלולם"

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכה: עידן גוראל)

שר החוץ אביגדור ליברמן סייר היום (שני) בשומרון. במהלך הסיור התייחס ליברמן להקפאת הבנייה בהתנחלויות אשר אמורה להסתיים בספטמבר. "היישוב שבו אנו נמצאים הוא ההדגמה הכי טובה לאבסורד של דו"ח טליה ששון. היישוב הזה, מי שחתם על הקמתו זה רבין ב- 84'. המציאות שנתקלים תושבים פה היא בלתי נסבלת, אני מדבר כמי שגר בישוב דומה (נוקדים – פ"ו). באנו לפרוע את השטר של האנשים שהגיעו לכאן בשליחות של כל ממשלות ישראל ונקלעו למצב אבסורדי. זהו דבר בלתי נסבל. אנו רוצים לוודא שמסוף ספטמבר החיים יחזרו למסלולם. איננו רוצים להתריס או לעשות פרובוקציות, אך זכותם של אנשים לחיות באופן נורמלי. אין סיבה שאנשים פה לא ייהנו מאותם תנאים של אזרחי ישראל האחרים. אמרנו שזה (ההקפאה) ל- 10 חודשים ומספטמבר נחזיר חיים למסלולם".

ליברמן סייר גם במפעל "סלטי שמיר" בו מועסקים פלסטינים אך גם אותו הפלסטינים מחרימים, כחלק מהחרמתם של מפעלים אחרים בהתנחלויות. "מי שרוצה לראות דו קיום שיבוא לכאן. אני לא מבין את החלטת הרשות הפלסטינית. אם רוצים לגרום לתסיסה זו החלטתם. ההחלטה שלנו היא לגרום לתעשייה. חייבים לתת מענה למי שייפגע מההחלטה הפלסטינית. אנחנו ננסה להוביל מספר החלטות בכנסת ובממשלה למען התעשיינים כאן". שר החוץ הנחה את יושב ראש סיעת "ישראל ביתנו", ח"כ רוברט אילטוב, ליזום דיון פגרה בנושא.

בתחילת החודש נפגש שר החוץ עם נשיאת פינלנד טריה הולנן בהלסינקי. בפגישה אמר כי "חשוב שהשיחות הישירות עם הפלסטינים יחודשו וכל ממשלת ישראל תומכת בכך, אך לא נסכים לשום תשלום בעבור זה. אין סיכוי שההקפאה תוארך. ב-26 בספטמבר יחזרו החיים ביהודה ושומרון להיות חיים נורמאליים ואם הפלסטינים רוצים חיים נורמאליים גם בעבור אנשיהם, הדרך היחידה היא לשוב למו"מ ישיר ללא תנאים מוקדמים".

ליברמן וסיעת ישראל ביתנו סיירו באיתמר, בברוכין, בברקן והר גריזים, כאורחיו של ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה. במהלך הסיור מסיקה אמר כי, "ישובים רבים מוגדרים כמאחזים משום שביד אחת שר הביטחון לא חותם על תוכניות המתאר וביד השניה הוא אומר שאלו מאחזים. המדינה פועלת נגד האזרחים הנאמנים שלה ומסייעת לאוייביה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully