וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העולם שייך לילדים, העולם העסקי לקלטות ילדים

עידן אבני

26.7.2010 / 9:42

הכסף הגדול נמצא בקלטות לילדים ומשום כך מכללת עמק הירדן פתחה מסלול להפקת קלטות עבור קהל יעד זה. אחת הסטודנטיות: "זה היה כמו לחזור להיות ילדה לכמה שבועות"

האומנים הוותיקים שרוצים להתפרנס פונים לקלטות לילדים, שם טוענים הגורמים בתעשייה, נמצא הכסף הגדול. אלא שמסתבר שבחוגים לקולנוע לא לומדים איך עובדים עם קהל היעד. מסיבה זו במכללת עמק הירדן החליטו להקים מסלול שיעסוק בהפקת קלטות לילדים. במסגרת המסלול הפיקו השנה הסטודנטים קלטת ילדים בהשקעה של כ-100 אלף שקלים שתופץ ב-70 אלף עותקים לחנויות. "איזה סרט סטודנטים מופץ בעשרות אלפי עותקים", שואל דני ריינספלד ראש המסלול לקולנוע וטלוויזיה במכללה, "לפני שנתיים ניסינו להפיק קלטת ילדים וזה התפוצץ לנו בפרצוף כי לא ידענו איך עושים את זה".

במכללה הבינו כי קלטות הילדים הם עולם ומלואו ובמסגרת הלימודים הסטודנטים שמים דגש על כיצד עובדת התעשייה. ריינספלד מסביר, "לדוגמא בקלטות ילדים המצלמה לא זזה כמו אצל המבוגרים אלא הדמויות זזות כמו בהצגה מול המסך. חשוב להכשיר סטודנטים לתחום, כי זה כמו שלא יכשירו רופא ילדים ויתנו לרופאים רגילים לטפל בהם. הסטודנטים לומדים להעביר מסרים קצרים ופשוטים שלא יהיו רדודים ולא ישעממו את הילד".

בשבוע שעבר נערכה הקרנת הבכורה לקלטת הילדים "מילקי ומילקיטו בארץ המפלצות". 700 ילדים נכחו בהקרנה ואהבו לדברי המפיקים כל רגע. הקלטת תופץ בחנויות כשהיא מורכבת ממספר פרקים בהם שני אחים, מילקי ומילקיטו בורחים מהבית לאחר שלא סידרו את החדר ומגיעים לאי של מפלצות שם הם לומדים מספר דברים ובין השאר חוזרים לסדר את החדר. הסטודנטים במכללה היו אחראים על צילום הקלטת וכל השלבים בהפקתה.

שירי נחמני סטודנטית בחוג לקולונע מירושלים ומפיקת הקלטת אמרה כי "ברגע שהבנו שזה לא צחוק וראינו שההכנות, ימי הצילום, התלבושות והבימוי רציניים הבנו שיש לנו משהו גדול ביד. בהתחלה כל העניין של הקורס היה נראה קצת הזוי. אבל בסופו של דבר באנו ללמוד קולנוע וטלוויזיה וזה פתח לנו עולם מאוד גדול. לא ידעתי שיש לזה תעשייה משל עצמה. זה עבודה על שירים, לחנים שיהיו קליטים. מבחינתי זה היה כמו לחזור להיות ילדה לכמה שבועות".

"זו השנה הראשונה שאנחנו עושים את המסלול הזה", הסביר ריינספלד, "הגישה האלטיסטית ש'אנחנו עושים למבוגרים ולא לילדים' היא לא נכונה. מי רואה טלוויזיה וסרטים –הילדים. כל ערוצי הטלוויזיה לילדים עובדים הרבה יותר משל המבוגרים. ולצערי עד עכשיו אף אחד לא הכשיר יוצר לעבוד עם ילדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully