וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת להברחת סמים והלבנת הון נחשפה בבאר שבע

רמי שני

26.7.2010 / 9:26

המשטרה עצרה שבעה אנשים החשודים בהשתייכות לרשת להברחת סמים לאחר חקירה של למעלה משלוש שנים. השבעה חשודים בשיתוף פעולה עם גורמים המפיצים סמים בדרום אמריקה

רשת להברחת סמים והלבנת הון, נחשפה הבוקר (שני) בבאר שבע עם מעצרם של שבעה אנשים, החשודים בהשתייכות לרשת. "אלו האנשים שפעלו בארץ, אבל אנחנו יודעים שבמדינות היעד, היו להם הרבה סייענים" סיפר רב פקד ליאור זהר, ממלא מקום מפקד יחידת החקירות המרכזית (ימ"ר) נגב.

חשיפת הרשת, נעשתה תוך חקירה שנמשכה למעלה משלוש שנים במהלכה, נתפסו סמים שהוכנסו לארץ באמצעות שליחים ובעזרת משלוחים בדואר. בכמה מקרים, נתפסו הבלדרים עם הסמים על גופם. "נתפסו ארבעה אנשים, שניסו להכניס סמים לישראל על גופם. המעצר שלהם הוביל לחקירה עוד יותר משמעותית, בעקבותיה נעצרו השבעה", סיפר רפ"ק זהר.

חקירתם של המבריחים שנתפסו, העלתה חשד, שהם פעלו בשליחותם של אותה קבוצת אנשים, שבסיסה בישראל. פרטי המידע שנמסרו לחוקרים, יצרה תשתית חשדות כלפי שורה של עברייני סמים באזור הדרום. בעקבות החשדות שהועלו, נבחנה ההתנהלות הכלכלית של החשודים במעורבות בהברחות. הדבר נעשה בשיתוף פעולה של רשויות המסים בארץ. לחוקרים התברר, שכספים שהועברו לחשודים, הולבנו בין היתר בדרך של רכישת נכסים שונים במזומן.

הוקפאו נכסים בשווי מיליוני שקלים

החקירה הביאה לסימון שבעה אנשים, החשודים בשיתוף פעולה לביצוע ההברחות. לחוקרים התברר, שהם מקיימים שיתוף פעולה עם גורמים המפיצים סמים במדינות שונות בדרום אמריקה, בהן קוסטה ריקה, בוליביה, ברזיל, ארגנטינה ועוד. צוות החוקרים ביצע חקירות במדינות אלו כדי לאסוף ראיות נגד החשודים ובמקביל הסתייע בממצאים שהתגלו בפריטים שהוברחו באמצעות דואר ישראל. במסגרת חקירה זו פעלו המשטרה והפרקליטות להקפיא נכסים השייכים לחשודים בשווי של מיליוני שקלים. מדובר בחשבונות בנק, בתים, כלי רכב ונכסים נוספים.

המשטרה תביא היום את החשודים בפני בית משפט לדיון בהארכת מעצרם. מפקד מרחב הנגב תנ"צ אבשלום פלד אמר כי "ימ"ר נגב מוכיח פעם אחר פעם כי בעזרת כישרון, יצירתיות דמיון ותעוזה ניתן להגיע להישגים מרחיקי לכת". גם מפקד המחוז הדרומי, הצביע על היצירתיות של החוקרים. "יש חשיבות לתקיפה כלכלית של מבצעי העבירות. אין להסתפק בהבאת מבצעי העבירות לדין רק בעבירות הקלאסיות המיוחסות להם, חובה עלינו להרחיב את היריעה, לאתר ולהשיב לציבור גם את ההון אותו צברו במסגרת פעילותם העבריינית" אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully