וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: החייל נדב היימן לא יהיה לוחם

26.7.2010 / 6:13

בצה”ל מעריכים כי החייל נדב היימן, שעזב את אימון יחידתו וגרם לבהלה ולחיפושים אחריו, לא יוכל לשמש כלוחם ביחידה קרבית. עם זאת, טרם התקבלה החלטה בעניינו, וייתכן שיועבר ליחידה אחרת

מסתמן כי נדב היימן, החייל מסיירת מטכ"ל שברח במהלך אימון בשבוע שעבר לביתו יודח מתפקיד לוחם. ביממה האחרונה קיימו מפקדיו של החייל שיחות עימו בו הסביר להם את מניעיו למעשה, ונראה כי לא ימשיך במסלול ההכשרה כלוחם ביחידה. בשלב זה נשקלות מספר אפשרויות, כאשר אחת מהן היא כי היימן ימשיך לשרת ביחידה, אולם בתפקיד עורפי ולא כלוחם. אפשרות אחרת היא כי החייל יועבר לשירות קרבי באחת מחטיבות החי"ר עד לסיום מסלולו. עם זאת, ביחידה טרם הוחלט כיצד לנהוג בחייל והנושא עדיין נמצא בבדיקה.

מעבר לכך שהיימן עזב על דעת עצמו את האימון ביום חמישי האחרון, נראה כי חשיפת שמו ופרטיו האישיים יימנעו מהחייל להמשיך ולשרת ביחידה המסווגת, ששמות חייליה אינם מותרים לפרסום בשל פעולותיה החשאיות. במקביל מנסים ביחידת העילית לתחקר את האירוע, ובין היתר נבדק כיצד לא הבחינו מפקדיו של היימן בשינוי במצבו הנפשי, דבר שהיה עלול למנוע את האירועים.

ביום חמישי החלו החיפושים אחרי היימן, בן ה-21, לאחר שעזב את אימון יחידתו באזור יער חרובית שבין צומת מסמיה לבית שמש. בליל שישי שב היימן לביתו שבמושב כוכב מיכאל הסמוך לקריית גת כשהוא בריא ושלם. עם שובו של היימן אמרו הוריו כי בנם יחזור במהרה לשירות קרבי ויתגבר על המשבר שפקד אותו. נמרוד היימן, אביו של החייל, אמר לקול ישראל כי בנו "לא ערק ולא העריך שמחפשים אחריו. הוא לא פעל ממצוקה נפשית, אלא בשם אי הבנה או אי הסכמה". הוא טען כי הדיווחים בתקשורת סבלו מאי דיוקים חמורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully