וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכל ניסיון פיגוע בשומרון: 5 פלסטינים נעצרו

יהושע בריינר

26.7.2010 / 0:01

חמישה פלסטינים הבעירו צמיגים על כביש בסמוך להתנחלות אלון מורה, ונעצרו על ידי צה"ל. על פי החשד, הפלסטינים רצו "לפתות" את החיילים למקום - ולפתוח לעברם באש

סוכל ניסיון פיגוע בשומרון. חמישה פלסטינים נעצרו אתמול (ראשון) על ידי כוח מילואים של צה"ל סמוך להתנחלות אלון מורה, מצפון למחסום בית פוריק. מצה"ל נמסר כי ברשותם נמצאו שני כלי נשק מאולתרים, שני בקבוקי תבערה, סכין ובנוסף נמצאו בכליהם גם זיקוקים. תושבים מהאזור טוענים כי התקרית מעידה על הסכנות שבהחלטת הממשלה לאפשר הקלות שונות עבור האוכלוסיה הפלסטינית.

מתחקיר ראשוני שביצע צה"ל בשטח ולאחר חקירה ראשונית של העצורים, עולה כי ככל הנראה נמנע פיגוע נגד כוח צה"ל במקום. מצה"ל נמסר כי הפלסטינים הבעירו על הכביש המוביל לאלון מורה צמיגים בוערים במטרה למשוך למקום כוח של צה"ל, כך שיוכלו לפתוח באש לעבר החיילים, עם הגעתם. זמן קצר לאחר הבערת הצמיגים, זיהה את החוליה כוח מילואים של אוגדה 91, ועצר את חמשת הפלסטינים. הם הועברו לחקירת השב"כ.

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, שיבח את צה"ל על תפיסת החוליה, והאשים את מדיניות הממשלה בניסיון הפיגוע. "אנו גאים בלוחמי צה"ל, ועם זאת, התנהלות הממשלה, הסרת המחסומים וההקלות הביטחוניות למחבלי הרשות הפלסטינית הן משחק רולטה בחיי האזרחים. אני קורא לממשלה ללמוד מצה"ל כיצד להילחם בטרור", אמר מסיקה. מוועד מתיישבי השומרון נמסר בתגובה ללכידת החמישה כי זהו "עוד אחד מפירות הבאושים של הסרת המחסומים באזור".

עדכון ראשון: 22:27

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully