וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחר מזרחי: "השר והמשטרה עומדים מאחורי"

איילה חננאל

25.7.2010 / 17:22

שחר מזרחי, שהורשע שירה למוות בגנב רכב ונשלח ל-30 חודשי מאסר, הגיש בקשת חנינה לנשיא המדינה שמעון פרס. מוקדם יותר מזרחי דן בבקשה עם השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ'

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

השוטר שחר מזרחי שהורשע שירה למוות בגנב רכב, הגיש הבוקר (ראשון) בקשת חנינה רשמית לנשיא המדינה שמעון פרס. מנהלת מחלקת חנינות בית הנשיא, עורכת הדין אודית קורינלדי-סירקיס, העבירה את הפנייה על פי הנוהל הרגיל לידי מחלקת חנינות במשרד המשפטים. משרד המשפטים אמור להעביר אל בית הנשיא את המלצת שר המשפטים בסוגייה זו, ולאחר מכן יבחן הנשיא את הבקשה.

בתוך כך, נפגש מזרחי בצהריים עם השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ'. גם אמו של מזרחי נכחה בפגישה. השלושה דנו בכוונתו של השר לבקש חנינה למזרחי. לקראת הפגישה, נערך מול בית הנשיא בירושלים מפגן תמיכה במזרחי שיזמה עמותת זכויות השוטרים. אמו של השוטר, רבקה, אמרה באירוע כי "נשיא המדינה צריך לקום ולעשות מעשה מגשר אשר רק יועיל לאזרחים וירומם את רוחם של השוטרים. דעת הציבור דורשת שייתנו חסינות לשוטרים בפעילות מבצעית בדיוק כפי שנותנים לחיילים שיוצאים לקרב. הציבור דורש הגנה, והגנה זה גם משטרה חזקה".

לדברי המשטרה, במהלך הפגישה הביעו שחר ובני משפחתו את האכזבה מגזר הדין. השר הבהיר למשפחה שלאחר החלטת הנשיא יש לקבל כל גזר דין שניתן ע"י בית משפט בישראל, אך יחד עם זאת הבהיר להם שהוא מתכוון להמשיך במהלך קידום יוזמת החנינה וכבר פנה נשיא המדינה ושר המשפטים. השר אהרונוביץ' אמר כי "אין עוררין שיש לקבל כל החלטת של בית המשפט אך יחד עם זאת, בקשת החנינה באה לבטא את ההרגשה מהמסר המועבר לשוטרים. יש מקום לקחת בחשבון אינטרס ציבורי".

מזרחי עצמו אמר בתום הפגישה כי הוא יצא מחוזק מהפגישה, "השר והמשטרה עומדים מאחורי, רק בזכות העם והציבור נוכל לשנות דברים במדינה. השר הגיש לנשיא בקשת חנינה, כפי שאמר והבטיח".

ביום חמישי האחרון הודיע אהרונוביץ' כי יקדם מהלך של מתן חנינה לרס"ר מזרחי. "אני לא אתמוך ביוזמה של חנינה אלא אוביל אותה. מעתה היוזמה כבר לא של אזרחים מהשורה אלא של השר לביטחון הפנים. כבר פניתי לשר המשפטים בנושא". את הדברים אמר אהרונוביץ' בעת שביקר את שלומי אסולין, השוטר ששרוי בתרדמת יותר משלוש שנים לאחר שנדקר בצווארו כשניסה לעצור פורץ ובימים האחרונים חלה הידרדרות במצבו.

גם המפכ"ל תומך בחנינה למזרחי

ביום חמישי האחרון פירסמה הנהלת בתי המשפט הודעת הבהרה בעקבות פסק דין שניתן למזרחי, במסגרתו הוכפל עונשו בגין הריגת מוחמד גנאים. בהודעה נכתב כי "התנהגותו של מזרחי, שלא נשקפה סכנה לחייו, הייתה חריגה בנסיבותיה ואינה משקפת את דפוסי הפעולה המקובלים במשטרה. בנסיבות אלה לא היה מנוס מהרשעתו של מזרחי בעבירת ההריגה. ההחמרה בעונשו של מזרחי הייתה הכרחית כדי לבטא את חומרת העבירה שעבר, ומתוך התפיסה שאינה שנויה במחלוקת, לפיה גם שוטרי משטרת ישראל כפופים להוראות החוק ואינם עומדים מעליו".

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב דודי כהן, שביקר אף הוא את אסולין, התייחס להחלטה להכפיל את עונשו של רס"ר מזרחי. כהן אמר כי "אנחנו מכבדים את החלטת בית המשפט העליון. עם זאת, נמשיך להעניק גיבוי לשוטרים שלנו. אני לא רוצה לקשור בין שני המקרים האלה, אבל אגיד ששניהם הם דוגמה לנחישות השוטרים בשטח ולנכונותם לבצע את עבודתם".

המפכ"ל אף ציין כי בכוונתו להקים צוות מיוחד בשיתוף מפקד המחוז הצפוני ניצב שמעון קורן כדי לדון בהמשך הצעדים בעקבות גזר הדין של השוטר שחר מזרחי, לרבות תמיכה בבקשת החנינה מטעמו של השוטר.

חבריו של מזרחי מחתימים בימים אלה עצומה, ובה פנייה לנשיא המדינה שמעון פרס בבקשה לחון את מזרחי. לדבריהם, על העצומה חתמו כבר אלפי אנשים. בעמותה לזכויות השוטרים אמרו כי ביום ראשון הקרוב הם יעלו לירושלים ויישבו מול בית הנשיא, במחאה על כך שלדבריהם "חיי שוטר או שוטרת לא שווים לנעל שנזרקה לעבר השופטת".

בשבוע שעבר גזר בית המשפט 30 חודשי מאסר על מזרחי, בן ה-30, שהורשע בהריגת חשוד שפרץ לרכב בזמן פעילות משטרתית יזומה בפרדס חנה בה השתתף ביולי 2006. השוטרים הבחינו במחמוד גנאים, תושב בקע אל גרביה, שניסה לפרוץ לרכב. גנאים החל לנסוע ומזרחי ירה בו בראשו מטווח קצר לאחר שניפץ את שמשת החלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully