וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישיבות בחופשה, יחידות החילוץ עובדות קשה

עידן אבני

25.7.2010 / 14:15

התקופה שאחרי 'בין המצרים', תקופת החופש בישיבות, מתאפיינת במספר גבוה של מטיילים חרדים שנפגעים בשל היעדר מודעות לכללי הבטיחות. זק"א ורשות הטבע והגנים השיקו קמפיין חדש, שנועד לשנות את המגמה

התקופה שלאחר 'בין המצרים', שלושת השבועות בהם יוצאים בין היתר תלמידי הישיבות לחופשה, זכתה כבר מזמן לכינוי "תקופת החילוצים" בקרב יחידת החילוץ. בשנים האחרונות נפגעו מספר מטיילים חרדים לאחר שיצאו לטייל ללא התחשבות בכללי הבטיחות. בזק"א וברשות הטבע והגנים החליטו להשיק קמפיין משותף תחת הכותרת "החזירנו בשלום", ובו כללי הדרכה שיסבירו לציבור החרדי כיצד להתנהג בטבע.

"לפני כמה שנים, כשהגענו לישיבות, הרבנים סגרו לנו דלתות", מספר דובר זק"א מוטי בוקצ'ין. "הם לא רצו שניכנס כי פחדו שזה ידרבן את בחורי הישיבה לטייל. היום אדמו"רים חשובים נתנו הוראה שהבחורים לא ייצאו לחופשה בלי הדרכה של זק"א". אנשי הארגון ביחד עם מתנדבי יחידת החילוץ מגיעים לישיבות ומדריכים את התלמידים. "הציבור לא מודע לסכנות כי הוא לא חשוף לתקשורת. אנחנו מלמדים אותם את חשיבות ידיעת המסלול, השעות הנכונות, כמות המים והביגוד", אומר בוקצ'ין.

במסגרת הקמפיין מתפרסמות בעיתונות החרדית הוראות למטיילים בנוסף להדרכות בישיבות. במקביל, הוקמו שני מרכזי מידע, בצומת מחניים בצפון ובצומת אלמוג בדרום, אותם יאיישו נציגי זק"א ורשות שמורות הטבע. לדברי בוקצ'ין נוחל הקמפיין הצלחה. "אנחנו מסבירים שהטבע יפה אבל יכול להיות אכזר והקמפיין מצליח. אם לפני ארבע שנים היו חמישה הרוגים ולפני שלוש שנים היו שבעה הרוגים, בשנה שעברה סיימנו עם מספר חילוצים אבל ללא נפגעים", מספר בוקצ'ין. אנשי זק"א אף מפעילים מוקד חירום למגזר החרדי המאוייש על ידי חרדים דוברי יידיש ועברית שמתדרכים את המטיילים.

ביום חמישי פנו במשותף הרב האשכנזי הראשי לישראל, הרב יונה מצגר ויו"ר קק"ל, אפי שטנצלר לציבור המטיילים החרדי-דתי בבקשה שיקפיד על כללי הזהירות בטיולים, בביקור ביערות קק"ל ובנסיעות בדרכים. הרב מצגר הסביר כי "מדי שנה אנו שומעים לצערנו על טרגדיות שונות ומשונות, אשר נובעות מחוסר שימת לב ומודעות לכללי הזהירות במהלך טיולים, בפרט בקרב בחורי ישיבות אשר אינם מורגלים במסעות ארוכים בשטח. הצו 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם' הינו אזהרה חמורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully