וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרים: אין צורך בוועדה של האו"ם לחקר המשט

25.7.2010 / 11:22

בפתח ישיבת הממשלה השבועית מתחו שרי הממשלה ביקורת על החלטת האו"ם להקים ועדה לחקר אירועי ההשתלטות על המשט. ישי: "אין צבא אנושי ורגיש כמו צה"ל"

שרי הממשלה התייחסו הבוקר (ראשון) לפני ישיבת הממשלה השבועית לוועדה לחקר אירועי ההשתלטות על המשט לעזה, שעל הקמתה הכריזה בסוף השבוע מועצת זכויות האדם של האו"ם. שר הפנים אלי ישי תקף את החלטת המועצה ואמר כי "ישראל הקימה ועדה לחקר האירוע למרות שאין צבא אנושי ורגיש כמו צה"ל. לכל המדינות כולל המדינות הנאורות יש מה ללמוד מישראל. הקמת הוועדה של האו"ם זו צביעות שחוגגת ואסור לשתף פעולה. אסור להשתתף בהצגה הזו".

גם השר אבישי ברוורמן יצא נגד ההחלטה על הקמת הוועדה החדשה. "הוועדה שהאו"ם הקים מונתה לאחר שישראל הסכימה להקים ועדה אזרחית. לצערי האו"ם רוצה שוב להוציא דו"חות מוטעים", טען ברוורמן. שר הרווחה יצחק הרצוג לעומתם קרא לשקול את הצעדים הרצויים בנושא. "ראוי להפיק לקחים מאי שיתוף פעולה עם ועדות דומות. אני לא בטוח שזה הדבר הנכון לעשות. ישראל הקימה ועדת חקירה משמעותית, אך לא הייתי שולל שום דבר לפני דיון מעמיק. עד כה ההחרמות לא הניבו תוצאה, אלא להיפך, אולי רק החמירו את המצב".

ביום שישי הודיעה מועצת זכויות האדם של האו"ם כי מינתה צוות של מומחים בינלאומיים לבחינת אירועי המשט לעזה. המועצה החליטה על הקמת צוות חקירה עצמאי בתחילת חודש יוני, שלושה ימים לאחר השתלטות צה"ל על הספינות. לדברי המועצה, הצוות הוקם על מנת לבחון את הפרת החוק הבינלאומי לזכויות אדם על ידי לוחמי השייטת בהשתלטות על הספינה "מאווי מרמרה" בה נהרגו תשעה בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully