וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי לשרים: "מוכנים שהזרים יהיו שכניכם?"

25.7.2010 / 14:08

לקראת הדיון בגורלם של ילדי העובדים הזרים, פנה שר הפנים לשרי הממשלה בדרישה "להשיב את הזרים לארצם ולמולדתם". רה"מ: "מדובר בילדים קטנים שגדלו ולמדו כאן. עד השבוע הבא נסיים גם את הדיון וגם את קבלת ההחלטות"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכה" לירז ליבנה)

הדיון על גירושם של ילדי העובדים הזרים שהתקיים היום (ראשון) בישיבת הממשלה, לא הגיע להצבעה. בתום הדיון אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו שההכרעה בנושא תתקבל במהלך השבוע.

שר הפנים אלי ישי, התייחס טרם ישיבת הממשלה לדיון שיתקיים בנוגע לגורלם של ילדי העובדים הזרים. ישי ציין כי "יש הרבה צביעות. איננו מגרשים ילדים. הוריהם שנמצאים בארץ באופן לא חוקי מתכבדים לסיים את הטיול הארוך ולנסוע חזרה לארצם ולמולדתם. הם משתמשים בשרי הממשלה, משתמשים בילדיהם כמגן אנושי".

ישי ביקר את השרים שמתכוונים להצביע בעד המלצות הוועדה לאפשר לילדים להישאר בישראל, אם הם שהו בה לפחות חמש שנים, דוברים את השפה העברית, לומדים במערכת החינוך הממלכתית והוריהם שוהים בארץ כחוק. "אותם שרים שיצביעו בעד צריכים לשאול את עצמם האם הם היו מוכנים לכך שילדיהם ילמדו באותם בתי ספר ויהיו שכנים של אותם ילדים מאריתראה או מסודן, ויסתובבו באותן שכונות עם אותם זרים".

נתניהו: "הם חלק מאיתנו"

גם נתניהו התייחס לנושא בפתח ישיבת הממשלה ואמר כי "הנושא נוגע בשני תחומים עיקריים, אנושיות ומדינה יהודית וציונית. יש כאן ילדים קטנים שגדלו ולמדו כאן. הם דוברי עברית והם חלק מאיתנו. אנחנו מחפשים דרך לקלוט אותם ולאמצם ללבנו. מנגד, איננו רוצים ליצור תמריץ שמאות אלפים יגיעו לישראל. בשבוע שעבר עשינו עבודה חשובה בהחלטת הממשלה בנושא ההגירה. אנחנו רוצים לשמר את הרוב היהודי הדמוקרטי שמאפשר לקיים מדינת לאום יהודית ודמוקרטית. הגיעה העת לשמוע את המסקנות ולקבל החלטות. אני מקווה שנקבל החלטות מאוזנות. עד השבוע הבא נסיים גם את הדיון וגם את קבלת ההחלטות".

שר הרווחה, יצחק (בוז'י) הרצוג, דיבר אף הוא בעניין לפני הישיבה ואמר כי "צריך לדון בכל מקרה לגופו. צריך להגמיש את העניין הבירוקרטי. השר ישי צריך לזכור את הציווי "הגר הגר בתוכך". חשוב שנקבע מדיניות מכאן ואילך, אבל לגבי מי שכאן היום – צריך לסיים את הפרשה עם הילדים". בסיום הדיון לא עלה הנושא להצבעה וראש הממשלה אמר שההכרעה בנושא תתקבל במהלך השבוע.

מול ישיבת הממשלה התקיימה הפגנה של כ-50 מהילדים המועמדים לגירוש, שהגיעו למקום יחד עם הוריהם ופעילי ארגון "ילדים ישראלים" אשר מוביל את המאבק נגד גירושם. "אחרי שנה שלמה של אי ודאות, שמועות ודחיות חוזרות ונשנות יגיעו הילדים והפעילים לירושלים כדי להסתכל לממשלה בעיניים ולדרוש שכל הילדים הישראלים יקבלו מעמד בישראל", נמסר מהארגון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully