וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות האיום: ארה"ב וד' קוריאה בתמרון משותף

טליה שחר

25.7.2010 / 11:02

על רקע מתיחות בחצי האי קוריאה, ואיומי "מלחמת קודש" מצד פיוניאנג, פתחו ארצות הברית וקוריאה הדרומית בתמרון צבאי נרחב בים יפן

צבאות ארצות הברית וקוריאה הדרומית החלו היום (ראשון) תמרון צבאי משולב גדול שנועד להרתיע את קוריאה הצפונית מלפעול בצורה אגרסיבית. זאת אחרי שסיאול האשימה אותה בהטבעת אוניית קרב שגרמה למותם של 46 מלחים. בתגובה, במהלך סוף השבוע איימה פיוניאנג להשתמש בנשק גרעיני במסגרת "מלחמה קדושה".

התמרון שזכה לשם "הרוח בלתי מנוצחת", צפוי להמשך ארבעה ימים. משתתפים בו כ-8,000 אנשי צי וחיל אוויר אמריקאים ודרום קוריאנים, 20 אוניות, ו-200 מטוסים.

גם סין, בת בריתה של קוריאה הצפונית, מתחה ביקורת על קיום תמרון רחב היקף שכזה בים הצהוב, המפריד בין חצי האי לסין. לאור זאת, חלק גדול מהתרגילים הועברו לים יפן, ממזרח לחצי האי.

ועדת הביטחון הלאומי של קוריאה הצפונית גינתה את התרגיל בטענה כי אינו אלא "פרובוקציה בוטה שמטרתה להשתיק את הרפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה(קוריאה הצפונית) על ידי שימוש בכוח הנשק", כך דיווח הסוכנות הידיעות במדינה.
ארצות הברית אמרה בתגובה כי היא "אינה מעוניינת במלחמת מילים עם קוריאה הצפונית".

על רקע ההחרפה במתיחות בחצי האי קוריאה, גורמי ביטחון בסיאול מסרו כי הם עוקבים מקרוב אחר הגבול עם הצפון אך לא זיהו פעילות חריגה בימים לקראת התרגיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully