וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ הפורנוגרפיה בלווין: דיון ראשון בבג"ץ כבר השבוע

21.8.2000 / 13:43

העתירה של "הזוג המוזר", שולמית אלוני וח"כ זבולון אורלב, תידון בהרכב של שלושה שופטים; יס: החומרים נבדקים לפני השידור

עתירתם של שולמית אלוני וח"כ זבולון אורלב נגד הערוץ הפורנוגרפי של חברת הלווין תידון ביום רביעי הקרוב בהרכב של שלושה שופטים. העתירה מופנית גם נגד המועצה לשידורי כבלים ולווין על שאישרה את השידורים.

בהחלטת המועצה בתחילת חודש יולי השנה נקבע כי "בעל רישיון לא יכלול בשידורים חומר תועבה כמשמעותו על פי חוק העונשין התשל"ז-1977, אך אין זה כדי לגרוע מכל הוראת דין אחרת".

אפרת שמעוני, עוזרת בכירה למנכ"לית המועצה, טוענת כי אין הם מהווים צנזורה וכי לא מצאו לנכון לאסור את שידור הערוץ. "מושג התועבה הוא די מעורפל. אנחנו לא ראינו טעם להגביל את חופש הביטוי בעניין זה", אמרה שמעוני. "מי שחושב שערוץ הפורנוגרפיה הוא תועבה שיברר את הנושא בבית משפט".

בעתירתם לבג"ץ ביקשו אלוני ואורלב להוציא צו מניעה זמני נגד הערוץ. אורלב טען כי בשידורים יש משום פגיעה בטעם הטוב, והם עלולים לפגוע בילדים למרות הקידוד המיוחד. אלוני, לעומתו, טענה כי החומרים המשודרים בערוץ מנציחים פגיעה בנשים, את תפיסתן כאובייקטים מיניים וזילות בכבודן.

רותי טמיר, דוברת חברת יס, טוענת כי כל החומרים המשודרים בערוץ נבדקים טרם שידורם וכי אין סרטים המראים מין עם ילדים, חיות או אונס. "הכללים על פיהם פועל הערוץ הם כללי המועצה לשידורי כבלים ולווין, המגדירים מה ניתן לשדר ומבדילים בין שידור 'גס' לבין שידור 'תועבה' אסור", אמרה טמיר. "מי שלא מעוניין בערוץ, לא חייב לשלם עבורו. מי שכן בחר לרכוש אותו, יכול להיות סמוך ובטוח כי לא תהיה לילדיו גישה אליו בזכות המקודד האישי".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully