וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: אם המשט הלבנוני יגיע - נעצור אותו בים

יהושע בריינר

23.7.2010 / 19:22

לאחר שהספינה הלובית שינתה את מסלולה ועגנה במצרים מתכוננים בישראל למשט הלבנוני. שר הביטחון אהוד ברק אמר כי המשט הוא פרובוקציה מיותר. "יש דרך להעביר סחורות"

שר הביטחון אהוד ברק מסר הערב (שישי) הצהרה בעניין המשט הלבנוני הצפוי לצאת לכיוון רצועת עזה. לדבריו, "מדובר בפרובוקציה מיותרת כמו המשטים הקודמים. אנו רואים בממשלת לבנון אחראית לכך שהמשט לא ייצא ואם ייצא יתלווה אל ספינות חיל הים בדרכו לאשדוד. ישנה דרך להעביר סחורות שאינן כוללות נשק ואמצעי לחימה אל רצועת עזה דרך נמל אשדוד כפי שהיה בעבר. במידה והמשט ייצא בכל זאת, ויסרב להתלוות לספינות חיל הים אל אשדוד לא תהיה ברירה אלא לעצור אותו בים".

בשבוע שעבר עגנה הספינה הלובית שהיתה אמורה להגיע לעזה ועליה ציוד הומניטרי בנמל אל עריש במצרים והחלה לפרוק את המטען, לדברי גמאל עבד אל מקסוד, אחד האחראים על תפעול הנמל, הציוד הרפואי והנוסעים ייכנסו לרצועה דרך מעבר רפיח. הספינה הסכימה לשנות את מסלולה ולהגיע לאל עריש במקום לעזה בעקבות משא ומתן עם נציגי צה"ל ולמרות קריאת חמאס להתעקש ולהגיע לרצועה.

ההכנות לקראת המשט הבא לעזה נמשכות כבר זמן מה. העיתון הלבנוני "ליווא" דיווח כבר לפני חודש כי על הספינה 'נאג'י עלי' הועמס כל הציוד הנחוץ עבור תושבי הרצועה, והיא "ערוכה ומוכנה להפליג". יחד עם זאת, פעילי הספינה השנייה, "מרים", שעליה נמצאות הפעילות הלבנוניות והזרות, דיווחו כי היא טרם קיבלה אישור מהשלטונות בלבנון להעמיס ציוד ולהפליג. שר העבודה והתחבורה הלבנוני ראזי עריידי אמר כי רק הספינה "ג'וליה" (נאג'י עלי) "ביקשה אישור רשמי להפליג מנמל טריפולי בלבנון". בראיון לעיתון א-שרק אל-אווסט היוצא לאור בלונדון אמר עריידי כי הספינה נמצאת כרגע בנמל בטריפולי. "איני מכיר שום ספינה בשם 'מרים'", הבהיר. "לא קיבלתי שום בקשה רשמית מספינה בשם כזה".

  • עוד באותו נושא:
  • אהוד ברק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully