וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורך דינו של פרלמן: "החוקרים מתעללים בו"

גלעד גרוסמן ויהושע בריינר

23.7.2010 / 14:09

חיים פרלמן, החשוד ברצח פלסטינים, נפגש לראשונה עם עורך דינו. פרקליטו טוען כי בשיחתם סיפר פרלמן כי החוקרים קושרים אותו לכיסא לשעות ארוכות ומונעים ממנו שינה. השב"כ בתגובה: "מסע הכפשות נגדנו"

חיים פרלמן, החשוד ברצח פלסטינים נפגש היום (שישי) לראשונה עם עורך דינו שרון נהרי. לדבריו של פרלמן, הוא עובר התעללות קשה מצד חוקריו. בין השאר, הוא טען בפני פרקליטו שנשכר עבורו על ידי עמותת "חוננו", כי החוקרים קושרים אותו במשך 16 שעות לכיסא, מונעים ממנו שינה, ומפעילים עליו לחץ פיזי ונפשי קשה. אביו של פרלמן סיפר כי בנו נראה מבוהל וטען כי החוקרים גם קיללו את פרלמן ואשתו במהלך החקירה.

פרלמן טוען עוד, כי החוקרים היכו אותו, צרחו באוזניו, ואף כינו את אשתו "זונה". למרות זאת, הוא ממשיך להכחיש את כל המיוחס לו, וטוען כי הודאתו בביצוע המעשים היתה שקרית, והוא לא ביצע את המעשים המיוחסים לו.

מהשב"כ נמסר בתגובה כי "חיים פרלמן נחקר בחשד לביצוע שורה של עבירות חמורות, לרבות מעשי רצח וניסיונות לרצח. חקירתו מתקיימת על פי כל הכללים, הנהלים ועל פי דין ומתנהלת תחת פיקוח בתי המשפט במסגרת ההליכים המשפטיים השונים שהתקיימו בעניינו מאז מעצרו. במסגרת הליכים אלו, נשאלו הנחקרים לגבי מצבם, ולא העלו כל טענות הנוגעות להתעללות לכאורה, כדוגמת אלה המושמעות כעת על ידי עורכי דינם. מדובר בשלב נוסף במסע ההכפשות המתנהל כנגד שירות הביטחון הכללי מאז מעצרם של החשודים".

"אין עילה למנוע מפגש עם עו"ד"

אתמול קיבל בית המשפט העליון את ערעורם של חיים פרלמן, החשוד ברצח פלסטינים בשנות ה-90, ודוד סיטבון, החשוד שסייע לו, והורה שיוכלו להיפגש עם עורכי דינם, שרון נהרי ואריאל עטרי, לראשונה מאז מעצרם. בתוך כך, מעצרו של פרלמן הוארך בשבוע.

השופט אדמונד לוי כתב בהחלטתו כי המשך מניעת המפגש לא ישמש כל מטרה ראויה שלא ניתן יהיה להשיגה לאחר שייפגשו עם עורכי הדין. לדבריו, הדבר נכון במיוחד לגבי פרלמן, "שמעצרו המתמשך וניתוקו מהעולם החיצון הגיע לשלב שבו נדחים שיקולי טובת החקירה, וכאמור לא שוכנעתי בקיומם של אלה, מפני זכותו לפגוש עורך דין". לוי הוסיף שעניינו של סיטבון אינו שונה במהותו: "הדרך בה נהג בחקירתו ומהלכי החקירה המתוכננים - אין בהם עילה למנוע מפגש עם עורכי הדין".

פרקליטו של סיטבון עורך הדין אריאל עטרי אמר כי הוא מברך על ההחלטה שתאפשר לשניים לקבל סוף סוף ייעוץ משפטי ראוי לקראת המשך חקירתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully