וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נזקי הקיץ: התייבשויות, נחשים ואשפוזים

אריאל נוי

23.7.2010 / 11:55

עבור בתי החולים בישראל, לקיץ הנוכחי יש משמעות אחת ויחידה: עלייה חדה בכמות האשפוזים. סקירה של חדרי המיון בארץ חושפת כי בתפריט לקיץ 2010: הכשות נחש, כאבי ראש שלשולים ושפשפת

על פי התחזיות, הקיץ של שנת 2010 הוא הקיץ החם ביותר שהיה אי פעם, והחום השנה הוא הגורם הראשון לאשפוזים ולתפוסה המלאה בבתי החולים ברחבי הארץ. בצפון נרשמה עלייה באשפוזים עקב הכשות נחשים, כאבי ראש ומיגרנות. בדרום הארץ מרבית הפניות נבעו מהתייבשויות ועקיצות עקרב. חדרי המיון במרכז הארץ מלאים בקשישים שסבלו מחום ומעקיצות עכביש. עיקר האשפוזים בשפלה היו בגלל בעיות עור ודלקות זיהומיות.

בית חולים זיו בצפת

חדר המיון בבית החולים נמצא בתפוסה מליאה, כמו בחורף. רוב המבוגרים שפנו למיון סבלו בעיקר בבעיות בדרכי הנשימה. ילדים התאשפזו בשל שלשולים וקלקולי קיבה, "הרעלות מזון בעיקר בגלל החום והיגיינה לא נכונה", הסביר ד"ר עאמר חוסיין, מנהל חדר המיון במרכז הרפואי זיו. "כשהחום כבד ואחוזי הלחות גבוהים, מתרבים החיידקים הנמצאים במזון בקצב מהיר יותר, תופעה הגורמת לילדים רבים ללקות בהרעלת מזון, המלווה בחום, כאבי בטן, הקאות ושלשולים. השנה הייתה עלייה גם והחמרה במיגרנות וכאבי ראש בגלל החום".

בכל הקשור להתייבשות, הסביר ד"ר חוסיין, לא הייתה עלייה משמעותית ביחס לשנה שעברה. חולים רבים גם פונים למיון בגלל עקיצות נחשים. לדברי ד"ר חוסיין, "יש לנו כמות גדולה של עקיצות. יש הרבה הכשות של נחשים כמעט כל יום. בגלל שאין נתונים מדויקים, התחושה של הצוות הרפואי היא שיש עלייה משמעותית בשנתיים האחרונות. נחשים המתעוררים מתרדמת החורף, בתקופה זו של השנה-ההכשות הינם המסוכנות ביותר בשל הצטברות ארס".

מרכז הרפואי סורוקה באר שבע

הקיץ החם הביא לעליה ניכרת במספר המאושפזים במרכז הרפואי בנגב. חדר המיון נמצא בתפוסה מליאה ולדברי ד"ר כרמי בר טל, מנהל מיון פנימי, מדובר בעליה של עשרה אחוזים לעומת השנה שעברה. "נתון מעניין נוסף", ציין בר טל, "שככל הנראה זה בעקבות החום. מרבית הפונים מגיעים בשעות הערב, בשעה שמזג האוויר פחות חם ויותר נעים. צריך להפנים שאנחנו באמצע יולי ועמוסים כמו בחורף".

עליה נרשמה גם בקרב האנשים שנעקצו על ידי נחשים ועקרבים. "כמעט מידי יום יש לנו נעקץ על ידי עקרב או נחש", אמר ד"ר בר טל. "הממוצע בקיץ הוא נע בים 2-3 עקיצות של עקרבים".

תשעה סוגי נחשים נמצאים בישראל, רובם בדרום הארץ. הנחש הארסי הנפוץ ביותר הוא נחש הצפע, המאופיין בראש משולש, כתם בצורת V בצבע חום על הראש, מעוינים לאורך הגוף שחלקם הפנימי בצבע חום חלק על רקע צבע גוף חום בהיר, אישוניו אליפטיים ושתי שיני ארס קדמיות להכשה. שאר המאושפזים הגיעו בעקבות גל החום, ומדובר בעיקר בילדים ובקשישים, שלקו בבעיות במעיים.

בית חולים קפלן ברחובות

גם בית החולים בשפלה נמצא בתפוסה מלאה. על פי הצוות, הרפואי חלה עלייה בכל מחלות שנחשבות מחלות קיץ. אבל בקפלן ישנה גם עליה במחלות עור, שנובעות מהחום וממזג האוויר. בעיקר "דלקות עור שבאו לידי ביטוי בזיעה בזקיקי השערות", מסביר פרופסור רוני וולף, מנהל יחידת עור ומין במרכז הרפואי קפלן. לדבריו, גם רבים התאשפזו בדלקות באזורים של חיכוך, מה שנקרא "שפשפת". כמו כן, לדבריו, "גם בקרב הנשים נרשמה עלייה בדלקת מתחת השד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

איכילוב תל אביב

בתל אביב נרשמה גם עלייה במספר הפניות לחדר המיון. לדברי ד"ר פיני הלפרן, מנהל חדר המיון במרכז, עיקר הפניות הוא על רקע מחלות מעיים, שלשולים וכדומה. כמו כן מגיעים למיון קשישים שמצבם הכלכלי לא טוב והם סובלים מחום ומתשישות. "המיון שלנו בתפוסה מלאה", אמר.

רבים גם מגיעים בגלל עקיצות עכבישים, החום או ה"ששן החום", שנקרא כך בגלל שש עיניו. הוא קטן יותר מהאלמנה השחורה, ויש לו דוגמה של כינור לבן על הגב. נשיכותיו גורמות לכאב ולתגובה מקומית חריפה, אך אינן מסוכנות כמו נשיכות האלמנה השחורה. העכביש פעיל יותר בקיץ והוא לא מסוכן. "עם זאת, העקיצה שלה כואבת ולוקח ימים שבועות ואפילו חודשים עד שהכאב נעלם", סיכם ד"ר הלפרן.

  • עוד באותו נושא:
  • איכילוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully