וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוחררו הוריו של החשוד בסיוע לחיים פרלמן

איילה חננאל ויהושע בריינר

23.7.2010 / 1:03

אהרון ורבקה סיטבון, הוריו של דוד סיטבון החשוד בסיוע ל"מחבל היהודי" חיים פרלמן, נעצרו, נחקרו על ידי השב"כ ושוחררו לאחר שעתיים. פרקליט משפחת סיטבון: "עצרו אותם מפני שמחר הבן שלהם צפוי להיפגש עם עורך דין"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

אהרון ורבקה סיטבון, הוריו של דוד סיטבון אשר נעצרו עם שובם ארצה מצרפת שוחררו הלילה (שישי) לאחר שנחקרו על ידי אנשי השב"כ, כך דווח בקול ישראל. בנוסף עצרה המשטרה במבשרת ציון את אחיו של דוד סטיבון, מיכאל סטיבון, שליח של חב"ד בצרפת. דוד סיטבון חשוד שסייע לחיים פרלמן, החשוד ברצח ארבעה פלסטינים ובניסיון לרצוח שבעה פלסטינים נוספים.

בני משפחת סיטבון גם התייחסו למעצרם של הוריו של דוד סיטבון. לדבריהם "השב"כ הידרדר לשפל מוסרי שלא היה כמותו. מעצר ההורים נועד ללחוץ על הבן ולגרום לו להודות בדברים שלא עשה. אין מעשה יותר ציני מאשר להעמיד אב חולה לב מול הבן - ולדרוש מהבן להודות". אשתו של דוד סטיבון, רחל, אמרה "אנחנו לא משפחת פשע, אף אחד לא שייך לשום תנועה קיצונית ומעולם לא פגענו באיש". רחל עצמה, שנותרה לבדה עם שני ילדיה, טוענת כי בעלה ומשפחתו אינם קשורים למעשי טרור כלשהם. "זה קשה מאוד, זו מכה שאי אפשר להסביר. בעלי אדם שבחיים שלו לא עשה רע לאף אדם, ובוודאי לא עשה את המעשים שמנסים לייחס לו. אינני יודעת מה הכוונות של האנשים פה, אבל זה כבר טירוף. האשמות נגד בעלי הן מופרכות לגמרי. הוא אדם שקט ועדין, אדם מהשורה שבכלל משמח אנשים כזמר חתונות".

מקורביו של סיטבון הגיבו בזעם בעקבות מעצר ההורים. לדבריהם, "זה כבר נהיה גועל נפש של ממש. אביו של סיטבון הוא חולה לב ובשב"כ מנסים בכל מחיר לגרום לבנו להודות בעבירות שלא ביצע. לא יפתיע אותנו אם אנשי השב"כ יראו לו את אביו במטרה לגרום לו להתקף לב נוסף. מסתבר לנו פעם נוספת שאין לשב"כ כל בושה".

"תרגיל של השב"כ

פרקליטם של ההורים, עו"ד אורי קינן מטעם עמותת "חננו", תקף את ההחלטה לעצור את ההורים. לדבריו, "המעצר של מרשיי נועד אך ורק על מנת להפעיל לחץ פסול על בנם", הוא אמר, "הדבר קרה אך ורק בשל העובדה כי ידוע לחוקרים כי מחר בנם צפוי להיפגש עם עו"ד, ובמאמץ אחרון מנסים להפעיל על הבן לחץ".

פעיל הימין איתמר בן גביר אמר בתגובה כי מדובר "בתרגיל שקוף של השב"כ. האב הינו חולה לב והניסיון להשפיע רגשית על סיטבון באמצעות מעצר אביו החולה ואמו הינה תרגיל למתחילים שנועד להפעיל על סיטבון לחץ פסול".

אחר הצהריים קיבל בית המשפט העליון את ערעורם של חיים פרלמן ודוד סיטבון והורה שיוכלו להיפגש מחר עם עורכי דינם, שרון נהרי ואריאל עטרי, לראשונה מאז מעצרם. השופט אדמונד לוי כתב בהחלטתו כי המשך מניעת המפגש לא ישמש כל מטרה ראויה שלא ניתן יהיה להשיגה לאחר שייפגשו עם עורכי הדין. לדבריו, הדבר נכון במיוחד לגבי פרלמן, "שמעצרו המתמשך וניתוקו מהעולם החיצון הגיע לשלב שבו נדחים שיקולי טובת החקירה, וכאמור לא שוכנעתי בקיומם של אלה, מפני זכותו לפגוש עורך דין", כתב השופט לוי בהחלטתו. לוי הוסיף שעניינו של סיטבון אינו שונה במהותו: "הדרך בה נהג בחקירתו ומהלכי החקירה המתוכננים - אין בהם עילה למנוע מפגש עם עורכי הדין".

עדכון ראשון - 21:53

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully