וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קשה היה לגזור את גורל ילדי העובדים הזרים"

גיל סימה

22.7.2010 / 17:42

יממה לאחר שפורסמו ההמלצות לגירוש ילדי העובדים הזרים, שוטחת נציגת משרד הרווחה בוועדה שבחנה את הסוגיה, את הקשיים בקבלת ההחלטות. "ההפגנות גרמו לי להתכווץ בכיסא"

"היה לי קשה לגזור את גורל ילדי העובדים הזרים", כך הודתה היום (חמישי) חווה לוי, נציגת משרד הרווחה בוועדה הבינמשרדית, שבחנה את עתידם של הילדים. לוי, המשמשת כפקידת סעד ארצית לחוק הנוער, סיפרה לוואלה! חדשות כי "לא קל היה לי לראות את ההפגנות בחוץ, כשאני זו שגוזרת את גורלם של הילדים האלו. זה גרם לי להתכווץ בכיסא". על פי המלצות הוועדה שיוגשו לממשלה ביום ראשון, התנאים להשארת הילדים בישראל יכללו בין השאר שהייה בת לפחות חמש שנים בארץ, שליטה בעברית ולימודים במערכת החינוך הממלכתית.

"הוועדה ניסתה לייצר מצב מאוזן בין ההתייחסות ההומניטרית לבין מדיניות ההגירה שקבעה הממשלה", הסבירה לוי. לדבריה, הוועדה ביקשה בראש ובראשונה למזער את הפגיעה בילדים. "מעמדו של ילד קשור במספר היבטים: מקום מגורים, סביבת ההורים והקשר שלו איתם. ואולם לא יכולנו להתעלם גם מהנתונים על עליה גדולה של מסתננים למדינה. ניסינו לחשוב איך אנחנו בתור ועדה ממזערים את הנזקים", אמרה לוי.

ואומנם, לפי המלצות הוועדה, יינתן לילדים טווח זמן של שלושה שבועות בלבד להמצאת כל האישורים והמסמכים הדרושים להישארותם. לוי בטוחה כי גם נושא זה ייפתר, כשלדבריה משרד החינוך ייאלץ להיערך בהתאם לספק את האישורים הרלוונטיים. "לא היה בדעתנו להעמיד מכשול בפני ילדי הזרים, אלא דווקא להקל עליהם", הדגישה.

"אני מודה שאי אפשר היה שלא לכאוב את כאב הילדים. מצאתי את עצמי עובדת בחרדת קודש עם לילות ללא שינה", הודתה לוי. "לרגע לא ראיתי בוועדה 'מטלה' המצריכה אותי להוציא לאור עוד מסמך". על המחלוקות שהיו בין נציגי המשרדים מציינת פקידת הסעד כי דווקא בעניין זה היא מצאה גם בין פקידי משרד הפנים חמלה ואמפתיה למצב הילדים.

הוועדה הבינמשרדית לעניין ילדי העובדים הזרים בישראל סיימה אתמול את עבודתה, והמלצותיה יובאו כאמור ביום ראשון לאישור הממשלה. הוועדה ממליצה לאפשר לילדים להישאר בישראל, אם הם שהו בה לפחות חמש שנים, דוברים את השפה העברית, לומדים במערכת החינוך הממלכתית, והוריהם שוהים בארץ כחוק. עוד ממליצה הוועדה, כי ילדים שלא נולדו בישראל יהיו זכאים למעמד רק אם הגיעו לארץ בטרם מלאו להם 13 שנים. כמו כן, על פי ההמלצות תיקבע הישארותם של כ-1,200 ילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully