וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: בכירים ישראלים לא ייעצרו

22.7.2010 / 16:44

שגריר בריטניה בישראל הודיע ליו"ר האופוזיציה לבני כי ממשלתו של דיוויד קמרון מובילה הצעת חוק שתאפשר לבכירים ישראלים לבקר במדינה, ללא חשש שייעצרו. לבני: "הדבר יביא קץ לעיוות הנוראי"

הממשל הבריטי מוביל הצעת חוק שנועדה לשנות את החוק הקיים בבריטניה לפיו ניתן להוציא צווי מעצר נגד בכירים, כך אמר היום (חמישי) שגריר בריטניה בישראל, טום פיליפס, ליו"ר האופוזיציה ציפי לבני. עד כה הוצאו צווים כאלו נגד מספר בכירים ישראלים.

זהו הצעד המעשי הראשון שהממשלה הבריטית עושה לתיקון החוק שמנע ממספר בכירים ישראלים לדרוך על אדמת בריטניה בשנים האחרונות. החוק הנוכחי קובע כי כל אדם רשאי להגיש תביעה לצו מעצר עבור כל אישיות בעולם בחשד לפשעי מלחמה. הצעת החוק הממשלתית, שתומכות בה שתי המפלגות, קובעת כי תביעה שכזו תזדקק לאישורו של התובע הכללי בבריטניה, דבר שלמעשה ירוקן מתוכן את האפשרות להגיש תביעה כזו. הבריטים הודיעו ללבני כי עד סוף 2010 הצעת החוק תאושר סופית.

לבני בירכה על הצעד ואמרה כי "השלמת התיקון תביא קץ לעיוות הנוראי בו גורמים פוליטיים פרטיים מנצלים בציניות את שיטות המשפט". לבני הוסיפה כי "במאבק העולמי המשותף נגד הטרור, על העולם החופשי לשמור על האבחנה המתבקשת בין פושעי לחימה אמיתיים, אותם יש להעמיד לדין, לבין אלו הנלחמים בטרור הפוגע באזרחים, ובראשם קציני וחיילי צה"ל. זהו צעד בכיוון הנכון".

בחודש דצמבר האחרון ביטלה יו"ר האופוזיציה ציפי לבני נסיעה ללונדון מחשש שעורכי דין פרו-פלסטינים יוציאו נגדה צו מעצר. לבני היתה אמורה לנאום בכינוס של הקרן הקיימת לישראל בהנדון שבצפון-מערב לונדון. בנוסף, תוכננה לה פגישה עם ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון, אך לבני ביטלה את הנסיעה בעקבות צו המעצר.

  • עוד באותו נושא:
  • ציפי לבני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully