וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצי הרוסי מאשר: כל אנשי צוות הצוללת "קורסק" מתים

21.8.2000 / 22:30

ההודעה נמסרה מספר שעות לאחר שצוללנים נורווגים גילו גופה ראשונה של אחד מאנשי צוות הצוללת; האופוזיציה מאשימה את פוטין ודורשת חקירה פרלמנטרית מלאה


דובר הצי הרוסי הודיע רשמית כי כל 118 אנשי הצוות בצוללת "קורסק" טבעו למוות. ההודעה הגיעה מספר שעות לאחר שצוללנים נורווגים גילו גופה ראשונה של אחד מאנשי צוות הצוללת. "הגופה נמצאה באחד המדורים הסמוך לפתח המילוט", דיווח צוות החילוץ. הצוללנים נעזרים ברובוט כדי לגלות גופות נוספות.

העיתונים והאופוזיציה ברוסיה מאשימים את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במחדל, ודורשות חקירה פרלמנטרית מלאה.

צוות החילוץ הנורבגי שירד נכנס אל הצוללת לאחר שחדר אל פתח המילוט של הצוללת הטבועה. "חששותינו הגרועים ביותר התממשו, כל המדורים בצוללת מוצפים במים ואף אחד מאנשי הצוות לא נותר בין החיים", אמר מיכאיל מוסטאק, מפקד הצי הצפוני הרוסי. הודעה זו היא האישור הרשמי הראשון של צבא רוסיה בדבר מותם של המלחים.

האמודאים, שצללו הבוקר אל הצוללת, גילו כי כל המדורים בצוללת מוצפים במים וקבעו כי אין שום סיכוי שמישהו מהמלחים נותר חי.
בשעות הקרובות יסיים הצוות הנורבגי את משימתו ויאפשר לצוות הרוסי להתחיל להוציא את גופות המלחים ולהחזירם הביתה.

שלושה צוללנים נורבגים הצליחו הבוקר לפתוח את צוהר תא המילוט. הצוללנים גילו כי התא היה מוצף כולו, לא היה איש בתוכו.

לבני משפחות המלחים ברוסיה ברור היום כי כל צוות הצוללת, 118 איש, מתים. ברוסיה גוברת הביקורת על השלטונות שחיכו שלושה ימים לבקשת עזרה ממדינות שיש להם ציוד חילוץ מתאים לצוללות. בעקבות קיצוצי תקציב בצבא הרוסי לא נמצא ציוד מתאים לבצע את עבודות החילוץ.

"האם עשינו הכל כדי להשיב המלחים בשלום"

לקריאות של משפחות ההרוגים לחקור את מהלך קבלת ההחלטות סביב טביעת הצוללת מצטרפים היום פוליטיקאים בקרמלין. חברי פרלמנט דורשים מהנשיא, ולדימיר פוטין, הסברים מדוע נמנע מלבקש סיוע ממדינות המערב שעה שכבר ידע כי מצב הצוללת ואנשי צוותה קשה. פוטין המתין חמישה ימים עד שפנה לנורבגיה בבקשת סיוע.

מנהיג מפלגת "האיגוד הליברלי", בוריס נמצוב, קרא להקמת ועדת חקירה לאומית שתבדוק את המהלכים שנקט פוטין בנושא. "על הפרק שתי שאלות עיקריות", אומר נמצוב, "האחת: מהי סיבת הטביעה. השנייה: האם הממשלה והנשיא עשו באמת הכל כדי להשיב את המלחים בשלום".

ואילו דובר הקרמלין החליט להפנות אצבע מאשימה לעבר הצבא דווקא: "קציני הצבא השאירו את פוטין בערפל ולא מיהרו לדווח לו על גודל האסון". לדבריו הוא פגש את הנשיא שעות ספורות לאחר תביעת הצוללת, ביום שבת, וזה לא הראה כל סימני דאגה.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully