וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השב"כ השתמש במסמכים מבלאו כדי להגיע לקם"

22.7.2010 / 15:05

בדיון שנערך בביהמ"ש העליון בעניינה של ענת קם, שהדליפה מסמכים מסווגים לעיתונאי אורי בלאו, הודתה התביעה לראשונה כי שירות הביטחון הכללי השתמש במסמכים שהעביר לידיו בלאו כדי להגיע לצעירה

בית המשפט העליון דחה אחר הצהריים (חמישי) את בקשתם של עורכי דינה של ענת קם, הנאשמת בריגול לאחר שהדליפה מסמכים מסווגים לכתב של עיתון "הארץ", להתיר את החיסיון על חלק מחומרי החקירה. השופטת מרים נאור קבעה שהתרת החיסיון לא תסייע להגנה. כמו כן, לבקשת הפרקליטות הודתה הפרקליטות כי השב"כ השתמש במסמכים שהתקבלו מהעיתונאי אורי בלאו כדי לעלות על עקבותיה של קם.

עורכי דינה של קם זעמו על הדברים, וטענו כי מדובר בהפרת ההסכם שנחתם בין השב"כ לבלאו. עם חשיפת הפרשה בחודש אפריל 2010, אמר ראש השב"כ יובל דיסקין בתדרוך לכתבים כי סוכם עם אורי בלאו, שלא ייעשה שימוש במסמכים שמסר על מנת לאתר את המדליף. אולם, בהסכם עצמו נכתב רק כי המסמכים לא ישמשו כנגד בלאו ולא ישמשו כראיה בהליך הפלילי נגד המדליף. בשב"כ אמרו היום כי בשום שלב לא נאמר שהמסמכים לא יסייעו לאיתור המדליף.

"הדבר נותן ראיה מובהקת נוספת לכך שאין כאן עבירה של ריגול, אלא לכל היותר מסירת ידיעה למי שאינו מורשה, כפי שעושים יום יום מקורות המדליפים ידיעות לעיתונות", אמר לוואלה! חדשות עורך הדין איתן להמן, שמייצג את קם יחד עם עו"ד אביגדור פלדמן. להמן הוסיף כי "המדינה פעלה בניגוד להבטחה שלטונית מובהקת שניתנה כאשר המדינה הכירה בחשיבותם של מקורות עיתונאיים בדמוקרטיה, והיא שלא יועמד לדין איש על סמך החומר שהתקבל ממר בלאו. ענת מהיום הראשון, בהתאם להבטחות שניתנו לה, שיתפה פעולה באופן מלא עם החוקרים וסייעה להם, דבר המוכיח אף הוא את היעדר כל כוונה מבחינתה לפגוע בביטחון המדינה".

מוקדם יותר השבוע דחה בית המשפט המחוזי בתל אביב פנייה אחרת של קם, שביקשה מבית המשפט לקבוע שהיא תישא אזיק אלקטרוני, וזאת כדי שהוריה, המתגוררים בירושלים, לא יצטרכו להגיע לתל אביב כדי לפקח עליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully