וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ' קוריאה: ארה"ב וד' קוריאה מסכנות את האזור

טליה שחר

22.7.2010 / 14:53

קוריאה הצפונית תקפה את התמרון הצבאי המשולב של ארצות הברית וקוריאה הדרומית שייפתח בשבוע הבא, וגינתה את החרפת הסנקציות נגדה בטענה שהן "עוינות"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל(

קוריאה הצפונית גינתה היום (חמישי) את הצעדים האחרונים שארצות הברית נקטה נגדה. במהלך כינוס של מדינות אסיאתיות בווייטנאם, כינה דיפלומט צפון קוריאני את התמרון הצבאי המשותף לארצות הברית ולקוריאה הדרומית המתוכנן
לשבוע הבא כמסכן בצורה "חמורה" את האזור, ומתח ביקורת על החרפת הסנקציות בטענה שהן "עוינות".

כ-8,000 חיילים, 20 אוניות וצוללות גרעיניות, וכ-100 כלי טייס צפויים ליטול חלק בתמרון משולב שיימשך ארבעה ימים לאורך חופי קוריאה הדרומית.

"צעדים כאלה מהווים איום חמור לא רק לשלום ולביטחון של חצי-האי הקוריאני, אלא גם לשלום ולביטחון העולמיים", אמר רי טונג-איל, דובר המשלחת הצפון קוריאנית לכינוס. גם ממשלת סין הביעה את חששותיה אם התרגיל יתקיים גם בים הצהוב שבמערב החצי האי.

מסר ברור לפיוגניאנג

המתיחות ביחסים בין הקוריאות החריפה לאחר שסיאול האשימה את פיוניאנג בהטבעת אוניית הרב צ'אונן בחודש מרץ, שגרמה למותם של 46 מלחים. התמרון הנרחב הוא התגובה הצבאית הבוטה הראשונה להתקפה הזאת. שר ההגנה האמריקאי רוברט גייטס אמר השבוע כי מטרתו לשלוח "מסר ברור לקוריאה הצפונית כי עליה להפסיק את פעולותיה האגרסיביות".

אתמול, טרם הגיעה לכינוס בוייטנאם, הודיעה מזכירת המדינה האמריקאית על החרפת הסנקיות נגד כוונותיה הגרעיניות של פיוניאנג. "הסנקציות הן ביטוי ישיר של עוינות מוגברת. אם ארצות הברית מעוניינת בפירוק מנשק גרעינית של חצי-האי קוריאני, אז עליה להוביל את הכנת התנאים לחידוש שיחות ששת הצדדים, במקום לקיים תרגילים צבאיים או להטיל סנקציות, שמפריעים לדיאלוג", אמר רי. הוא הוסיף כי הן עומדות בניגוד להצהרת מועצת הביטחון של האו"ם, שנמנעה מלהאשים באופן ישיר את קוריאה הצפונית בהטבעה.

מומחים טוענים שוושינגטון וסיאול אינן מתלהבות לחזור לשיחות הגרעין, מכיוון שקוריאה הצפונית ניצלה אותן בעבר לסחוט הטבות מהקהילה הבינלאומית בעוד היא ממשיכה במרץ בכוונותיה להשיג נשק גרעיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully