וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונשים קלים לאם ובתה שסחרו בנשים לזנות

22.7.2010 / 12:22

קטי עטיה נידונה לחצי שנת עבודות שירות לאחר שהורשעה בגרימה לעזיבת המדינה לצורך עיסוק בזנות. אמה נדונה בעבר ל-11 חודשי מאסר. עורכי דינם של השתים שניהלו סוכנות ליווי בלונדון: ביהמ"ש התחשב בנסיבות המיוחדות

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר (חמישי) חצי שנת עבודת שירות על קטי עטיה, בת 36 מחיפה, שהורשעה בגרימה לעזיבת המדינה לצורך עיסוק בזנות. אמה, תרז אורלנד, נידונה בעבר ל-11 חודשי מאסר על חלקה בפרשה. השתיים ניהלו סוכנות נערות ליווי בלונדון, בה העבידו ישראליות. עטיה הואשמה ב-11 מקרים אך הורשעה רק בחמישה ואמה הורשעה בעבירה אחת.

עטיה הורשעה בכך ששכנעה נשים ישראליות, שעסקו בזנות בארץ, לעבור לאנגליה, שם סיפקה להן תשתית לוגיסטית לעסוק בזנות וגבתה חלק מהכנסתן בתמורה. אולם השופטים מציינים כי בשום שלב היא לא הפעילה אמצעי כפייה לעיסוק בזנות ואף לא מנעה מהנשים לחזור לישראל. השופטים מציינים כי עטיה עצמה עברה ילדות קשה ובין השאר נחשפה בגיל צעיר לזנות וסמים ואף חוותה בעברה תקיפה מינית.

עובדת סוציאלית העוסקת בשיקום אסירים אמרה כי "חשוב לאפשר לנאשמת לעבור טיפול בכדי שתוכל לגדל את בנה בצורה ראויה". היא הוסיפה כי יש לעטיה מוטיביציה חזקה להשתקם ולכן לא כדאי לשלחה למאסר. גם השופטים כתבו כי "אין חולק כי מעשי הנאשמת מעוררים סלידה ולא ניתן להתעלם מהעובדה כי סחרה בגופן של נשים אחרות. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי הסרסרות אינה מהווה עבירה באנגליה והנאשמת לא הועמדה לדין בשל עבירה זו". הם הוסיפו כי הם מסכימים שעל בית המשפט להאבק בעבירות של סחר בבני אדם באמצעות ענישה משמעותית ומרתיעה, אולם ציינו כי עטיה לא השתייכה לארגון העוסק בסחר בבני אדם וכי למרות חומרת העבירה בה הורשעה יש, לדבריהם, לתת משקל מכריע לסיכויי שיקומה ולכן החליטו שלא להטיל עליה מאסר בפועל.

השופטים ציינו כי האם קיבלה עונש כבד יותר למרות שהורשעה רק בסעיף אחד של סיוע לסחר בבני אדם, אולם ציינו כי אין זה מדד לעונש שצריך להטיל על הבת, בשל ההבדל בנסיבות האישיות ובשל העובדה שהאם הורשעה כבר בעבר בעבירות של זנות וסמים. בית המשפט ציין כי החליט לתת "משקל כבד לשיקום עטיה וגורל בנה".

עורכי דינה של עטיה, אבים יריב ומירי הרט אמרו לאחר גזר הדין כי הם "שמחים על כך שבית המשפט ראה לנגד עיניו את הנסיבות המיוחדות של הנאשמת ואת הנסיבות המיוחדות של ביצוע עבירה".

על פי כתב האישום, פעלו השתיים במשך שנים וגרמו לבחורות רבות לעזוב את הארץ ולעבוד בזנות "תוך ניצול מצוקתן ומצבן הכלכלי".הבת קטיה נהגה לפרסם מודעות בעיתונים: "דרושות בנות לעבודה דיסקרטית בחו"ל". בכתב האישום שהוגש על ידי עו"ד צחי הבדלי מפרקליטות מחוז המרכז, נטען כי קטיה היתה פוגשת את הבחורות שנענו למודעה ומסבירה להן שמדובר בעבודת זנות. לעתים היא אף מימנה בעבורן את כרטיס הטיסה, בתנאי שיתחייבו לעבוד לא פחות משלושה חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully