וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשל אובמה התנצל על פיטורי עובדת שחורה

טליה שחר

22.7.2010 / 13:00

ממשלו של הנשיא האמריקאי התנצל בפני עובדת שחורה של משרד החקלאות, שאולצה להתפטר בעקבות סרטון, שנערך באופן מגמתי וממנו עולה כי היא סירבה לסייע לחקלאי לבן

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

ממשלו של הנשיא האמריקאי ברק אובמה נאלץ להתמודד עם שערורייה גזענית – פיטוריה של עובדת שחורה לאחר שהוקרן סרטון, ממנו עולה כי היא סירבה לסייע לחקלאי לבן. דובר הבית הלבן ושר החקלאות הביעו אתמול (רביעי) את התנצלותם על פיטוריה של עובדת המשרד שירלי שרוד. היא טענה כי כי מנהליה דחפו אותה להתפטר, מחשש שגורמי תקשורת שמרנים ישדרו את סרטון.

משרד החקלאות מסר כי שרוד נוקתה לחלוטין מכל אשמה לאחר שהסרטון המלא נמצא מאוחר יותר. דובר הבית הלבן רוברט גיבס אמר שההתנצלות מביעה "את הרגשות" של הנשיא ברק אובמה.

דבריה של שרוד נאמרו בחודש מרץ באירוע של ארגון למען שחורים. במהלכו היא סיפרה כיצד לפני 24 שנים היא התקשתה להתמודד עם הצורך לעזור לחקלאי לבן במדינת ג'ורג'יה. זאת בזמן שכל כך הרבה חקלאים שחורים איבדו את אדמתם. אולם בהמשך הנאום היא סיפרה כיצד עזרה לחקלאי ולמדה להתגבר על הגזענות שלה. הסרטון נערך בצורה כזאת שהוא משמיט את המסקנה אליה הגיעה שרוד – שהגזע לא משנה.

התנצלויות מהממשל ומהתקשורת

שר החקלאות האמריקאי טום וילאסק אמר אתמול כי התנצל בפני שרוד, וזו קיבלה את ההתנצלות. כמו כן הוא הציע לה תפקיד חדש, אותו היא שוקלת. הוא אף אמר כי הוא לוקח אחריות על המקרה. "לא חשבתי לפני שפעלתי, ולכן האישה המסכנה הזאת עברה תקופה מאוד קשה", אמר וילאסק.

גם רוברט גיבס הודה כי הממשל טעה כשהגיב בחופזה לדיווחים המקוריים - לפני שכל העובדות היו ידועות.

הסרטון הערוך פורסם לראשונה ביום שני בידי אנדרו ברייטבארט, בלוגר שמרני מפורסם, המופיע תכופות ברשת הטלוויזיה "פוקס". באותו ערב שידר אותו המגיש הפופולרי של הרשת ביל אוריילי. אתמול התנצל אוריילי בשידור בפני שרוד, והודה בטעותו. "אני חייב לגברת שרוד התנצלות על כך שלא עשיתי את שיעורי הבית שלי, ועל כך שלא שמתי את ההערות שלה בקונטקסט הנכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully