וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "לא סקפטי בנוגע לתהליך השלום"

22.7.2010 / 15:42

בפגישה עם מקבילו היווני אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא מאמין בסיכוי להגיע להסדר עם הפלסטינים. "אני יודע שגם אבו מאזן לא סקפטי בנוגע לזה"

"אני לא סקפטי בנושא השלום עם הפלסטינים ואני יודע שגם הוא (אבו מאזן - פ"ו) לא ספקטי", כך אמר היום (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח פגישתו עם ראש ממשלת יוון ג'ורג' פפנדראו במעונו הרשמי בירושלים. נתניהו אמר למקבילו היווני כי "אני יודע שאתה עתיד לפגוש את הנשיא עבאס, ואני מבקש שקולך יישמע בקריאה לשיחות ישירות ולקידום השלום. אני לא סקפטי ואני יודע שאתה גם לא סקפטי בעניין זה". בנוסף ביקש נתניהו מפפנדראו להצטרף לסנקציות הכלכליות על אירן, לאחר שגם ארצות הברית החליטה להטיל סנקציות חריפות. בהתייחסו למשבר הכלכלי החריף ביוון, אמר נתניהו כי, "אנחנו עומדים לצדכם בצעדים הכלכליים החשובים שעומדים לפניכם היום. מי כמוני יודע עד כמה קשה יכולה להיות רפורמה כלכלית. אנו מוכנים לעשות כמיטב יכולתנו על מנת לחזק את הקשרים הכלכליים בין שתי המדינות".

ראש ממשלת יוון אמר כי "אנו מברכים על הצעדים של ישראל בנוגע לרצועת עזה. אלו צעדים חשובים מאוד. הם חשובים כדי לשנות את התנאים בשטח, כדי להוביל לתהליך מדיני. אנו בטוחים ששיחות ישירות יחלו בקרוב עם הפלסטינים. אפשר להגיע לשלום בר-קיימא וצודק, על בסיס שתי מדינות לשני העמים. צריך אמון בין הצדדים וביטחון לשני הצדדים". פפנדראו הוסיף כי "אעביר היום את המסר שלך לאבו מאזן ברמאללה". עוד אמר פפנדראו כי ברגע שהשלום יושג, נשתמש בו לקדם תהליכים באזור. תהליכים כמו זה מול טורקיה, שם יש הרבה בעיות. אני מחויב ללכת קדימה, אנחנו מחויבים לפעול למען שלום אזורי. אני מאחל לכם הצלחה בדרך לשלום. אנו מוכנים בכל דרך שהיא לסייע. נטעתי עץ זית ברחבת העדות, זהו סמל למה שאפשר לעשות כדי להביא שלום".

אבו מאזן: התקדמות לפני מו"מ ישיר

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר הבוקר כי יש להשיג התקדמות בשיחות הקרבה עם ישראל בטרם ניתן יהיה לפתוח במו"מ ישיר עמה. לדבריו, חשוב להשיג התקדמות בשיחות בנושא ביטחונה וגבולותיה של המדינה הפלסטינית העתידית.

בדברים שאמר בפני המועצה המהפכנית של פתח, הדגיש אבו מאזן כי אם לא תושג התקדמות משמעותית בשיחות בשבוע הבא, הוא ימשיך בשיחות העקיפות בתיווך ארה"ב עד לחודש ספטמבר, בהתאם לחלון הזמן שנקבע על ידי הליגה הערבית.

"אם תהיה התקדמות חיובית עד 28 בחודש, נציג אותה לליגה הערבית. אם זה לא יקרה, נאמר לליגה הערבית שנמשיך בשיחות הלא-ישירות כפי שהן, עד שיסתיים המנדט של ארבעת-החודשים", אמר אבו מאזן.

ביום שבת הציג אבו מאזן את תנאיו לפתיחה במשא ומתן ישיר עם ישראל. לפי התנאים, על ישראל להסכים לרעיון שצד שלישי ישמור על גבולותיה של המדינה הפלסטינית העתידית, וכן צריכה להיות הסכמה ישראלית עקרונית לחילופי שטחים הוגנים שיפצו את הפלסטינים על האדמות עליהן יושבות התנחלויות שלא יפונו במסגרת הסכם הקבע. הצהרתו של יו"ר הרשות, כפי שפורסמה בראיון לעיתון הירדני "אל-רד", הגיעה על רקע הלחצים המופעלים מוושינגטון על הצדדים לפתוח במשא ומתן ישיר.

עדכון ראשון: 13:03

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully