וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טענות במצרים: ישראל מפיצה שקרים על מובארק

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

22.7.2010 / 12:09

עיתון מצרי טוען במאמר המערכת שלו שישראל מפיצה שמועות על הידרדרות במצבו הבריאותי של נשיא מצרים, "כדי להתנער ממחויבותה כלפי השלום". לטענת העיתון, מובארק הוא "ספורטאי מהמעלה הראשונה ונהג לשחק סקווש"

"לא היה עוד נשיא מצרי שהיה כן כלפי עמו בכל הנוגע למצבו הבריאותי כמו הנשיא מובארק. למרות זאת, השמועות והשקרים ממשיכים לרדוף אחריו תקופה ארוכה", כך כתב הבוקר (חמישי) עורך העיתון המצרי "אל-גומהוריה" במאמר המערכת. במאמר תקף העורך את העיסוק הנרחב של התקשורת הישראלית בבריאותו של מובארק וקרא למצרים שלא להיגרר אחרי השמועות השקריות הללו.

העורך ציין שבתקופתו של הנשיא לשעבר גמאל עבד א-נאסר לא ידע הציבור במצרים אודות מחלותיו: "רק לאחר שהוא מת, נודע לנו על מחלותיו הרבות (...), המחלות שלו היו סוד גדול, אבל מובארק נהג אחרת לאחר שהפך לנשיא. הוא ספורטאי מהמעלה הראשונה, הוא נהג עד לא מזמן לשחק סקווש, ואפילו שיחק בצעירותו הוקי. לפני שנסע לניתוח האחרון בגרמניה, הוא אפילו נהג לפקוד את מגרשי הספורט מדי יום לאחר שסיים את פגישותיו".

הכותב זעם על כך שהתקשורת "נגררת" אחרי דיווחים ישראליים וקובע כי ישראל מפיצה את השקרים הללו "כדי להתנער מהמחויבויות שלה כלפי השלום". לדבריו, "ישראל שכחה שארמון הנשיאות במצרים פרסם הודעה לפני שמובארק נסע לגרמניה בפעם האחרונה, בה הבהיר כי הוא צפוי לעבור בדיקות רפואיות על רקע דלקת בכיס המרה. ואחרי שהוסר הגידול השפיר – הרופאים הגרמנים אישרו זאת".

"מדוע אנחנו במצרים נגררים אחרי כלי התקשורת הישראליים והמערבים?!", תוהה הכותב. "למה אנחנו חוזרים אחרי מה שהם מספרים? למה אנחנו מאמינים לדיווחים שלהם על בריאות מובארק? האם כלי התקשורת שלנו הפכו מטרה לשמועות? מדוע אנחנו מבצעים את המדיניות של ישראל וארה"ב?".

אך הביקורת כלפי התקשורת הישראלית לא נשמעת רק במצרים. ח"כ נחמן שי (קדימה) פנה הבוקר לנשיאת מועצת העיתונות, השופטת בדימוס דליה דורנר, ואמר כי "ראוי שהתקשורת בישראל תכבד את הפניות המגיעות ממצרים ותניח לנושא בריאותו של נשיא מצרים חוסני מובארק". ח"כ שי אמר כי "לעניין זה נודעת רגישות מדינית רבה ויש לו השפעה על יחסי ישראל-מצרים, העיסוק הרחב בתקשורת הישראלית מכביד על הממשל במצרים. בחדשים האחרונים היו פניות רבות לישראל שלא לעסוק בפומבי בסוגייה זו". די הציע לדורנר לפנות לראשי מערכות העיתונים והתקשורת האלקטרונית ולבקש כי "הטיפול בנושא ייעשה בצורה עדינה ומתחשבת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully