וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה לבג"ץ: לקצר את השירות הצבאי לגברים

גלעד גרוסמן

22.7.2010 / 9:44

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ בדרישה לקצר את שירותם הצבאי של גברים, במטרה לצמצם את הפער בין המתגייסים לצה"ל לבין אלה שאינם משרתים

התנועה לאיכות השלטון עתרה הבוקר (חמישי) לבג"ץ בדרישה לקצר את השירות הצבאי של גברים, ובכך לצמצם את הפער בין אלה שמתגייסים לבין אלה שאינם.

על פי החוק הקיים, גברים בשירות סדיר אמורים לשרת 30 חודשים, אך בפועל, הכנסת נוהגת להאריך בחצי שנה את משך השירות, בהתאם להוראת השעה שתוקפה יפוג בסוף החודש.

העתירה קוראת לביטול החלטה שקיבלה אתמול הכנסת לאשר את חוק שירות הביטחון ולהאריך פעם נוספת את תקופת השירות הסדיר לגברים מ-30 חודשים ל-36 חודשים. כמו כן, מבקשים בתנועה כי יוצא צו ביניים שיורה לשר הביטחון להיערך לשחרור חיילים המשרתים למעלה מ-30 חודשים ולא לאחר 36 חודשים, וזאת עד לבירור העתירה.

לדברי התנועה, החוק המאריך את השירות הסדיר לגברים הינו "בלתי חוקתי, ופוגע באופן שאינו מידתי ואשר עולה על הנדרש בזכויות היסוד של החיילים המשרתים".

מהתנועה נמסר עוד, כי התכלית הביטחונית של צה"ל יכולה להיות מושגת על ידי אמצעי הפוגע פחות בזכויות היסוד של החיילים. אמצעי שכזה הוא גיוס רחב יותר של חייבי גיוס ובכללם גיוס תלמידי הישיבות שזכאים לפטור משירות צבאי בהתאם לחוק טל, נגדו הגישה התנועה עתירה בעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully