וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חשודים בריגול לישראל ברחו מלבנון

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

22.7.2010 / 8:17

לפי דיווח בעיתון לבנוני, קצין בכיר לשעבר בצבא לבנון, שנצר בחשד שריגל למען המודיעין הישראלי, הצליח להימלט לגרמניה. חשוד נוסף, כך נטען, ברח ללונדון

קצין בכיר לשעבר בצבא לבנון, החשוד בריגול למען המודיעין הישראלי, הצליח להימלט מהמדינה לפרנקפורט שבגרמניה בטרם נעצר על ידי כוחות הביטחון בלבנון. כך דיווח הבוקר (חמישי) העיתון הלבנוני "א-דיאר".

העיתון דיווח כי הקצין, רסאן אל-ג'ד, נחשב לאחד המרגלים הפעילים ביותר בלבנון. לטענת העיתון, בנו דיווח לו שאנשי כוחות הביטחון הלבנוניים הגיעו לשאול היכן הוא נמצא, ואז הוא התארגן במהרה, יצא לכיוון שדה התעופה וטס לגרמניה. לפי הדיווח, לאל-ג'ד יש ידע וניסיון רבים בתחום ההנדסה.

העיתון דיווח עוד כי אדם נוסף החשוד בריגול, מהנדס במקצועו ממשפחת חריש, הצליח להימלט אף הוא בטיסה ללונדון דרך שדה התעופה הבינלאומי בביירות. לפי הדיווח, חברו שהסיעו לשדה התעופה נעצר על ידי כוחות הביטחון והודה כי חברו טס ללונדון. עוד דווח כי ארבעה טכנאים בחברת התקשורת הלבנונית "אלפא" נעדרים אף הם וכי כוחות הביטחון בלבנון מנסים לאתרם.

בשבועות האחרונים גזר בית המשפט בלבנון עונשי מוות על שני עובדים בחברת הסלולר "אלפא" לאחר שהורשעו בריגול למען ישראל. הראשון היה עלי מונתש והשני - חסן אחמד אל-חוסיין. השניים הואשמו בהעברת מידע למודיעין הישראלי אודות תנועת כוחות חיזבאללה במהלך מלחמת לבנון השנייה וכן אודות מוצבים ומבנים של הארגון הלבנוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully