וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי: "להצביע על הגיור עם או בלי הסכמה"

פנחס וולף

22.7.2010 / 4:35

על רקע התנגדותו של ראש הממשלה לחוק הגיור, קורא יו"ר ש"ס להביא את החוק להצבעה בכנסת מיד עם פתיחת מושב החורף בעוד שלושה חודשים. "לא נתפשר על החוק"

חוק הגיור יובא להצבעה בכנסת גם אם לא תהיה הסכמה". כך הודיע יו"ר ש"ס השר אלי ישי בראיון לביטאון ש"ס "יום ליום" שיפורסם היום (חמישי). ישי הגיב לדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו שהודיע ביום ראשון כי הוא מתנגד לחוק בשל העובדה שהדבר יצור, לטענתו, קרע בעם. "ש"ס לא תתפשר על חוק הגיור, ואנחנו דורשים שהוא יובא לאישור הכנסת מיד עם פתיחת מושב החורף, עם הסכמה או בלי הסכמה", הוא אמר.

בהתייחסו לדבריו של ראש הממשלה, שאל יו"ר ש"ס: "מה רוצים, שנפתח כאן ספרי יוחסין? שהבג"צ יכשיר את הגיור הרפורמי? שנהיה עם ככל העמים? צר לי מאד שיש מי שמבקש להלך אימים על הממשלה והעומד בראשה, כאילו חוק הגיור יביא לקרע בעם היהודי. זהו חוק שנועד לפתור את מצוקת הגיור בעם ישראל. הגענו להסכמות עם ישראל ביתנו, נותרו עוד כמה פערים שצריכים עדיין להתגבר עליהם, ואין שום סיבה שיבוא מישהו למחוק במחי יד את כל ההישגים שהושגו בעמל ויזע רב".

את ההתנגדות לחוק בשל העובדה שהוא יעניק סמכויות לרבנות הראשית על חשבון הרפורמים והקונסרבטיביים, ישי הגדיר כ"צביעות לשמה". לדבריו, "תמיד מטיפים לנו שבישראל לא יכולות להיות שתי רשויות, בית משפט ובית דין רבני, ופתאום מתנגדים שהאחריות על הגיור תהיה בידי הרבנות הראשית לישראל, שהוא הגוף רשמי והמוסמך של מדינת ישראל".

לצורך קידום החוק, חברו יחד ש"ס וישראל ביתנו, שתי מפלגות שלרוב אין ביניהן הסכמה בנושאי דת ומדינה. לאחר מחלוקת חריפה שנמשכה חודשים בין שתי המפלגות, נציגיהן הגיעו להסכמה לה היה שותף גם הרב הראשי הספרדי לישראל שלמה עמאר, וכעת כולם יחד מנסים לרכז מאמץ להעביר את החוק.

"זה לא פילוג העם"

ביום שני בערב נתניהו נפגש עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, ובמקביל מזכיר הממשלה צבי האוזר נפגש עם הרב עמאר והם הציעו לדחות את החקיקה בחצי שנה ובינתיים לנסות להגיע לפשרה עם הרפורמים. אם לשפוט על פי התבטאותו של אלי ישי, שדורש להביא את החוק להצבעה כבר בעוד שלושה חודשים, נראה שכרגע אין הסכמה בנשא.

במסיבת עיתונאים שערך ליברמן ביום שני הוא אמר שהחוק היווה חלק מרכזי מההסכם הקואליציוני. "עבדנו קשה שנה שלמה להגיע לאותן הבנות, והחוק שהוגש הוגש בתיאום מלא עם יו"ר הקואליציה. הניסיון הזה להתנפל על ישראל ביתנו ולהשמיץ ולהשחיר ולומר שהחוק בא לפלג את העם, זאת עמדה מבישה, שלא מקובלת עלינו. זה לא פילוג העם", אמר ליברמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully