וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי פיצוציות ובני נוער בטוחים: השתייה תימשך

פנחס וולף ואורי ערן, מערכת וואלה! חדשות

22.7.2010 / 0:01

חברי הכנסת אישרו חוק האוסר על מכירת משקאות משכרים בין השעות 11 בלילה ל-6 בבוקר בחנויות ובפיצוציות. דווקא מי שאמור להיפגע מהחוק בטוח: כלום לא ישתנה

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

כיצד ישפיע החוק החדש האוסר מכירת משקאות משכרים בחנויות החל מהשעה 23:00 ועד 06:00 בבוקר? כנראה שהוא כלל לא ישפיע, אם שואלים את בעלי הפיצוציות ובני הנוער - הנפגעים העיקריים מהחוק. אלעד, בעל פיצוצייה ברחוב אבן גבירול בתל אביב, אמר לוואלה! חדשות בעקבות אישור החוק: "הרווח הגדול היום בפיצוציות הוא ממכירת אלכוהול, בעיקר בלילה. החוק מנסה למנוע תאונות ופשע, אבל זה לא יעזור, לא יצליחו לצמצם את התופעות האלה ככה. במקום לקנות בלילה אנשים יקנו יותר מוקדם. חוץ מזה, אנשים יעדיפו לקחת את הסיכון ולמכור. מצמידים אותנו לקיר".

בכנסת דווקא היו מרוצים מהחוק החדש שלהם. השר יצחק אהרונוביץ' אמר בתגובה לאישור החוק, כי "המשטרה כבר ביצעה למעלה מ-800 אירועי החרמת משקאות, כשבדרך כלל תגובות הציבור חיוביות. הדבר מעיד על כך שהציבור מבין את הסכנות הקיימות לחברה משתייה מרובה של אלכוהול, בעיקר בקרב צעירים. זה הזמן להמשיך במעשים ולא להרחיב בדיבורים. גם במחיר של צעדים דרסטיים. חשוב לזכור שאסור להשאיר את רשויות האכיפה בודדות בחזית ולהמשיך לעבוד בשיתוף פעולה עם מערכת החינוך, הרווחה, הבריאות והמשפט. אנחנו איבדנו שליטה על חלק מהנוער במרוצת השנים. אנחנו נמשיך לטפל בליבת הבעיה גם בדרכים נוספות".

יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, ח"כ דוד אזולאי (ש"ס), אמר בעת הצגת החוק במליאה כי, "תופעת השכרות, על השלכותיה, מהווה כיום את אחת הסכנות החמורות המאיימות על שלום הציבור והסדר הציבורי בישראל, והיא בעלת השפעה רבה על תופעות של אלימות, עבריינות ותאונות דרכים חמורות וקטלניות. מחקרים שנערכו בנושא צריכת משקאות משכרים, מצביעים באופן ברור על הקשר שבין שימוש מופרז באלכוהול וההסתברות להתנהגות אלימה של המשתמש כלפי הסביבה".

ד"ר יצחק קדמן, מנכ"ל המועצה לשלום הילד, מיהר להוקיע את החוק ואמר כי "מה שלא מפרסמים ולא מיידעים את הציבור, זה כי החוק סורס לחלוטין ועבר "דיאטה" חמורה, כשמושמטים ממנו בזה אחר זה פרקים, הוראות ונושאים חשובים ביותר. החלקים שהושמטו היו או כאלה שדורשים מהממשלה השקעה אמיתית במשאבים ותקציבים, או כאלה שהפריעו לאינטרסים שונים, בעיקר של יצרנים, משווקים, מוכרים, מפרסמים וכדומה". קדמן הוסיף ואמר כי מהצעת החוק המקורית נעלמו האיסור הגורף על מכירת אלכוהול בתחנות דלק, חובת פרסום אזהרה על בקבוקים ואריזות, איסור והגבלות על פרסומות לאלכוהול, הקמת תוכניות מניעה והסברה, תוכניות טיפול וחינוך וחלופות לבילוי פנאי של בני נוער.

קדמן הציע כי "לפני שמתפארים במלחמה שמנהלים באלכוהול, כדאי לזכור גם מה היה אמור להיות בחוק ונעלם ממנו, ובעיקר מדוע ואיך קרה שהממשלה נכנעה לאינטרסנטים שונים, ומדוע לא נכללים בו כל האלמנטים שהצריכו את הממשלה להשקיע באופן חיובי בהסברה, במניעה, בטיפול, בחינוך, כשהמשטרה נותרה כגורם "המטפל" היחיד בחוק חשוב ומסורס זה".

עדכון ראשון: 22:12

  • עוד באותו נושא:
  • אלכוהול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully