וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר: יפוצו בעלי עסקים שפונו מגוש קטיף

21.7.2010 / 19:17

הכנסת אישרה חוק למתן פיצויים לבעלי העסקים הישראליים שפונו מרצועת עזה. יו"ר הקואליציה: "דווקא היום, חמש שנים בדיוק להתנתקות, ראוי לאשר את החוק המעניק למפונים את המובן מאליו"

בשבוע בו מציינים מפוני גוש קטיף חמש שנים להתנתקות מרצועת עזה, אישרה היום (רביעי) הכנסת את חוק מתן הפיצויים לבעלי העסקים הישראליים שפונו מהרצועה.

החוק, שיזמו חברי הכנסת זאב אלקין (ליכוד) ואריה אלדד (האיחוד הלאומי), מעגן הסכם שהושג בין בעלי העסקים שפונו לבין מנהלת "תנופה" (לשעבר מנהלת סל"ע), שנחתם כבר לפני כחצי שנה. לפי ההסכם, תובטח הכנסתם הבסיסית של בעלי העסקים בגוש קטיף על פי תנאי סף של גיל והכנסה. החוק אושר ברוב של 25 תומכים, כולל חברי כנסת מקדימה, וללא מתנגדים.

יו"ר הקואליציה ויוזם החוק, ח"כ זאב אלקין, אמר לאחר אישורו כי, "דווקא היום, חמש שנים בדיוק להתנתקות, ראוי לכנסת לאשר את החוק המעניק למפונים את המובן מאליו - היכולת לחזור לעסקים שלהם והזכות לפרנס את משפחתם בכבוד. אמשיך לקדם הצעות חוק נוספות שיסייעו למפונים בדרכים שונות. וכולי תקווה שהממשלה תתמוך בהצעות הבאות, כפי שתמכה ובצדק גם היום".

גם ח"כ אריה אלדד בירך על אישור החוק והסביר כי, "חוק זה בא לתקן עוולות קשות שנגרמו לבעלי העסקים מקרב מגורשי גוש קטיף. לפני חמש שנים לא שיערו ראשי המדינה כי עסק שטרקטור הורס בחמש דקות - לא מספיקות גם חמש שנים לשקמו. חלק מהעסקים ובעלי העסקים אינם ניתנים לשיקום, ויש צורך בתיקונים מהותיים בחוק הפיצויים למגורשי ההתנתקות כדי לפצותם. היום, במלאת חמש שנים לעקירה ולגירוש, תיקנה הכנסת מקצת מהעוול הקשה שנגרם".

"חובה מוסרית כלפי המפונים"

ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי), יו"ר השדולה למען מפוני גוש קטיף, אמר לאחר אישור החוק, כי "הממשלה הוכיחה, שכשרוצים אפשר לקדם חוקים במהירות הבזק. אני מקווה שגם המשך הטיפול במפונים יתקדם במהירות דומה".

ח"כ עתניאל שנלר (קדימה) ציין כי התמיכה בחוק הינה "חובתנו המוסרית כלפי המפונים". לדבריו, "על כל חברי הכנסת, ובעיקר על חברי קדימה, לתמוך בפתרון שיקומם ורווחתם של מפוני גוש קטיף. התמיכה בחוק מתחייבת אף כפועל יוצא מתוצאות ועדת החקירה הממלכתית שמצאה פגמים מהותיים בטיפול הרשויות הממשלתיות במפוני גוש קטיף". שנלר הוסיף ואמר: "התמיכה בחוק אינה מותנית בקואליציה או באופוזיציה, כי אם בחוב המוסרי, יהודי וציוני שלנו כנבחרי העם כלפי המפונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully