וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השמיץ את ראש העיר עכו ויפצה אותו באלפי שקלים

קובי מנדל

21.7.2010 / 16:20

שמואל כהן, חבר מועצת עיריית עכו, פרסם מאמר דעה בו האשים את ראש העיר בניסיון להביא להתנצרות של בני נוער יהודים. הוא הורשע בהוצאת לשון הרע וחויב לשלם פיצוי בגובה 45,000 שקל

בית משפט השלום בחיפה הרשיע בצהריים (רביעי) את חבר מועצת העיר עכו, שמואל כהן, בגין הוצאת לשון הרע נגד ראש העיר שמעון לנקרי ועירייה עכו, וחייב אותו לפצותם ב-45,000 שקלים. בנוסף, חויב כהן לממן את שכר הטרחה של עורך דינם של לנקרי ועיריית עכו, בתוספת מע"מ והוצאות משפט.

כהן הורשע בהוצאת לשון הרע, לאחר שפרסם מאמר דעה בנוגע לפינוי מדרשה תורנית בעכו והקמת מבנה לנוער בסיכון במקומה. במאמר האשים כהן את ראש העיר לנקרי ואת העירייה בין השאר בניסיון להביא להתנצרות בני נוער בעיר תוך הפרת צו שיפוטי בנושא.

במאמר נכתב בין השאר, כי "עיריית עכו פינתה את המדרשה תוך הפרת צו שיפוטי"; "פינוי המדרשה נעשה בברוטליות ובאכזריות תוך ניתוץ תשמישי קדושה"; "מטרת הפינוי היא לאפשר הקמת מועדון נוער כחלק מפעילותה של אגודה מיסיונרית שפועלת מטרה להביא להתנצרותם של בני נוער יהודים".

השופטת תמר נאות-פרי כתבה בהכרעת הדין, כי כהן לא הוכיח את טענת האמת בפרסום, וכי לא עומדת בפניו הגנת תום הלב, שכן בדברים שפורסמו לא היתה אינדיקציה שהיה מדובר בהבעת דעה, ונוצר הרושם שמדובר בעובדות. עוד השופטת כי פרסומיו של חבר המועצה חרגו מתחום הסביר וכי לא הוכיח שנקט באמצעים סבירים לבירור אמיתות הדברים שהציג.

בתגובה להרשעתו של חבר המועצה כהן, אמר ראש העיר עכו כי "פסק הדין מדבר בעד עצמו. ראוי להבהיר, כי דמו של איש ציבור אינו הפקר, וכי ראוי לחשוב פעמיים לפני שממהרים לפרסם בציבור אמירות בוטות, חסרות בסיס ושקריות. הייתי שמח לו המקרה הזה לא היה קורה כלל, אך מוטב שפסק הדין הנ"ל ילמד אחרים כיצד לנהוג בכל מה שקשור לפרסום לשון הרע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully