וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממצאים מדאיגים בבדיקה לאיתור סרטן העור

אריאל נוי

21.7.2010 / 14:32

50 בני אדם מתוך 420 שנבדקו באופן אקראי בחוף גורדון בתל אביב נמצאו נושאים נגעים טרום סרטניים על עורם. מומחית במרכז הרפואי ת"א: "הממצאים האלה מאוד מדאיגים"

המרכז הרפואי תל-אביב, בשיתוף עם חברת "וישי", פרסם היום (רביעי) תוצאות "מרתון" של בדיקות עור, לאיתור מוקדם ומניעה של סרטן העור, אותו קיים בימים האחרונים בתל אביב. הבדיקות נערכו על ידי רופאי עור של המרכז הרפואי תל אביב, ללא כל תשלום וללא הרשמה מראש בחוף גורדון בת"א. הממצאים מדאיגים במיוחד: אצל 50 נבדקים מתוך 420, התגלו נגעים טרום סרטניים וסרטן שאינו מלנומה. אצל חמישה התגלה חשד גבוה למלנומה.

ד"ר הלנה מרטינז מנהלת המרפאה לגילוי מוקדם של סרטן עור במרכז הרפואי תל אביב, שעמדה בראש צוות הבדיקות אמרה כי "הממצאים האלה מאוד מדאיגים. האנשים שנבדקו לא פנו לרופא עור ולא ידעו שהם צריכים לפנות לרופא, הם נבדקו באקראי". לדברי מרטינז, סרטן העור מחולק לשני סוגים - מלנומה, סרטן העור הקטלני ונגעים טרום סרטניים. "באם מגלים שהנגעים הם טרום סרטניים, הטיפול המומלץ הוא או לשרוף אותם עם חנקן נוזלי או להקפיא אותם. באם הנגעים עמוקים מומלץ לכרות את הנקודה הסרטנית", אמרה מרטינז. "סרטן עור מסוג מלנומה הוא מסוכן. אם תופסים אותו מאוחר הוא יכול לשלוח גרורות והסיכוי לשרוד הולך ויורד", הסבירה.

בשנים האחרונות חלה עלייה במודעות האוכלוסייה בישראל לבדיקה עצמית של הגוף בכלל ושל העור בפרט. אוכלוסיית מדינת ישראל נמצאת בחלקה הגדול בסיכון לחלות במלנומה, סרטן העור הקטלני ביותר. ישראל מוקמת במקום השני בעולם, אחרי אוסטרליה, בשכיחות מלנומה. הדבר נובע מאוכלוסייה שהינה ברובה בהירת עור וחיה באזור גיאוגרפי שטוף שמש. לדברי מרטינז, כל נגע עורי הגדל או משתנה בגודלו, צורתו או צבעו במהלך הזמן מחייב בדיקת רופא. נגע עורי שמדמם בקלות וכל פצע שאינו מתרפא תוך ארבעה שבועות, נגע עורי בעל קוטר הגדול מחמישה מ"מ, בעל צבע לא אחיד, צורה לא סימטרית וגבולות לא סדירים, ולבעלי שומות ונמשים מרובים, נגע כהה או שונה בצורתו או בגודלו מן האחרים, מחייבים גם הם בדיקת רופא. "באופן כללי מומלץ לכל האוכלוסייה להיבדק על ידי רופא עור אחת לשנה לפחות", סיכמה מרטינז.

  • עוד באותו נושא:
  • מלנומה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully