וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: "מדען הגרעין העביר מידע על ה-CIA"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

21.7.2010 / 12:31

סוכנות הידיעות האירנית מדווחת כי מדען הגרעין שהראם אמירי, הצליח לעמוד בקשר עם שירותי הביון בטהרן בזמן ששהה בארה"ב, והעביר מידע על סוכנות הביון האמריקאית. "הצלחנו להשיג ממנו מידע חשוב"

שהראם אמירי, מדען הגרעין האירני שערק לארצות הברית וחזר לפני כמה ימים לאירן, העביר לשלטונות האירנים "מידע מועיל מאוד" על סוכנות הביון האמריקאית, ה-CIA – כך דיווח (רביעי) מקור המוגדר 'מהימן' לסוכנות הידיעות האירנית "פארס". על פי הדיווח, אמירי עמד בקשר עם שירותי הביון באירן בעת ששהה בארה"ב.

"המטרה שלנו הייתה להשיג מידע משמעותי מתוך ה-CIA ואכן, כשאמירי היה בארה"ב, הצלחנו להיות איתו בקשר במהלך שנת 2009 ולהשיג ממנו מידע חשוב ביותר", מסר המקור שתיאר את המידע שהעביר אמירי לשלטונות האירנים כ"ניצחון ענק" לאירן ו-"תבוסה מבישה" למודיעין האמריקאי. לדבריו, בין יתר המידע שהשיג אמירי היו גם מספרי המכוניות של בכירי ה-CIA.

המקור הוסיף כי בין השאר העביר אמירי מידע "על האנשים שמעוניינת ארה"ב לחטוף ולהביא להם מסמכים מזויפים". הוא סיפר עוד כי מהמידע שהגיע לידי אירן עולה כי ה-CIA "העביר מידע שקרי לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית ואף הפעיל עליה לחצים כדי שתקבל החלטות נגד אירן".

בשבוע שעבר חזר אמירי לאירן וחזר על טענותיו כי נחטף בידי סוכני מודיעין אמריקאים וסעודים במהלך ביקורו בעיר מדינה שבערב הסעודית. ה"וושינגטון פוסט" דיווח ביום חמישי האחרון כי ה-CIA שילם לאמירי יותר מ-5 מיליון דולרים תמורת מידע על תכנית הגרעין של אירן. לדברי גורמים בממשל האמריקאי, אמירי לא חייב להחזיר את הכסף, אך ייתכן שיתקשה להשיג אליו גישה לאחר שביטל את שיתוף הפעולה המשמעותי שלו עם ה-CIA וחזר באופן פתאומי לאירן. הגרומים מסרו לעיתון כי ייתכן שהוא חזר לטהרן מחשש שהשלטונות האירנים יפגעו במשפחתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully